کد خبر: ۲۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 20
در آستانه‌ی پنجاه و پنجمین سالگرد تولید، فورد موستانگ برای چهارمین سال پیاپی عنوان پرفروش‌ترین خودروی کوپه‌ی اسپرت را به دست آورد.


به گزارش تابناک؛ موستانگ در سال 2018 فروش 113066 دستگاهی داشته و فروش آن در اروپا نیز تا به اینجای سال 2019 رشد قابل‌توجه 27 درصدی را نشان می‌دهد. به همین منوال سهم موستانگ از بازار در سال 2018 افزایش یافته و به 15.4 درصد رسیده است.


فروش این خودرو در آمریکا هم 75842 دستگاه گزارش شده است. سال پیش تعداد 2323 دستگاه از این خودروی عضلانی به دست مشتریان بریتانیایی رسیده و این امر نشان دهنده‌ی رشد فروش 5 درصدی نسبت به سال پیش از آن است. موستانگ همچنان جزو 10 خودروی پرفروش و محبوب کوپه و اسپرت در کلاس خود می‌باشد.


جیم فارلی رئیس فورد می‌گوید:

55 سال پیش و زمانی که فورد موستانگ را عرضه کردیم قالب‌ها شکسته شد. هیچ‌چیزی نمی‌تواند حس آزادی، پیچیدن باد در موها و لذت رانندگی یک موستانگ را ارائه کند. این یک نماد است. غرش پیشرانه‌ی 8 سیلندر در یک روز بهاری… بهتر از این وجود ندارد. تعجبی ندارد که موستانگ محبوب‌ترین کوپه‌ی اسپرت جهان است.


بر پایه‌ی داده‌های جهانی فورد، این خودرو در 146 کشور جهان عرضه شده و از سال 2015 تاکنون بیش از 500 هزار دستگاه از موستانگ نسل ششم به فروش رسیده که بیش از 45 هزار دستگاه آن به بازار اروپا رفته است.


خب صحبت از اروپا شد و باید گفت 20 کشوری که بیشترین طرفدار موستانگ را در خود جای داده‌اند به ترتیب حروف الفبای لاتین عبارت‌اند از: اتریش، بلژیک، بریتانیا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسپانیا، رومانی، سوئد و سوئیس.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار