کد خبر: ۲۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 16
نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز پارلمان با کلیات طرح اصلاح قانون اقتصاد مقاومتی مخالفت کردند.

به گزارش تابناک؛ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت ازتولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه) گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس درخصوص طرح اصلاح قانون نحوه پیگیری، تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را قرائت کرد.

گفتنی است نمایندگان در جریان رسیدگی به این طرح با 59 رأی موافق، 88 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از 194 نماینده حاضر در صحن علنی، با کلیات آن مخالفت کردند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت ازتولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس با بیان اینکه یکی از دلایلی که سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا نمی شود و در قانون نیز دیده نشده، عدم اجرای فراقوه ای آن است، گفت: دولت ستاد اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده، نایب رئیس مجلس و معاون قوه قضائیه در این ستاد شرکت می کنند، اما در تنظیم قوانین، نحوه اجرا و ارزیابی عملکرد مطلوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه در قانون اصلاح شده، شورایی تشکیل می شود که در آن حوزه تنقیح قوانین برعهده مجلس و قوه قضائیه قرار می گیرد، ادامه داد: هیچ وزیری در ستاد اقتصاد مقاومتی نقش ندارد و اگر بخواهیم خروجی ستاد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم، هیچ وزارتخانه ای مکلف و موظف به پاسخگویی نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار