کد خبر: ۲۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 16
با تحویل صدمین دستگاه از خودروی مونو، کمپانی بریگز اتوموتیو (باک) لحظه‌ای مهم را در تاریخ نسبتاً کوتاه 10 ساله‌ی خود جشن می‌گیرد.


به گزارش تیترشهر؛ این خودرو توسط موزه‌ی Strojer Samlingen دانمارک خریداری شده است. در این موزه شاهد برخی خودروهای منحصربه‌فرد دیگر نیز هستیم. از جمله محصولات حاضر در این کلکسیون می‌توان به خودروهای فیلم جیمز باند، محصولات تحت تملک خانواده‌ی سلطنتی دانمارک و چندین نمونه از ساخته‌های بوگاتی، کونیگ زگ، مک لارن، لامبورگینی، فراری، استون مارتین، پورشه و… اشاره کرد.


مالک این موزه اظهار داشته است:

تمامی خودروهای ما تاریخچه‌ی جالبی دارند و باک هم از این قضیه مستثنا نیست. من و خانواده‌ام چندین سال است که این خودرو را دوست داریم و سرانجام صدمین دستگاه آن را وارد کلکسیون خود کرده‌ایم. من هرگز این سطح از کیفیت کربن و رنگ‌های سبز و طلایی را ندیده بودم. ما یک الماس بریتانیایی واقعی را می‌بینیم.


صدمین دستگاه باک مونو که در تأسیسات لیورپول این برند ساخته شده از رنگ بدنه‌ی سبز مسابقه‌ای و بدنه‌ای کربنی و نوشته‌ها و تریم طلایی سود می‌برد. پلاک طلایی "شاسی 100” را نیز می‌توان روی صندلی دید. باقی کابین هم ظاهری مشکی با دوخت‌های طلایی دارد.


نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 301 اسبی و گشتاور 308 نیوتون متری است. شاید قدرت این خودرو زیاد به نظر نرسد اما با وزن 580 کیلویی شاهد نسبت قدرت به وزن 518 اسبی به ازای هر تن هستیم. مونو تنها در عرض 2.8 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز 274 کیلومتر در ساعت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار