کد خبر: ۲۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 15
نماینده مردم دهلران و آبدانان در مجلس گفت: فشار بانک‌ها به بدهکاران سیل زده و ضامن‌های آنان جای نگرانی دارد. بانک‌ها بایستی در شرایط فعلی مردم را درک کرده و با تمدید و استمهال تسهیلات اقدام لازم را به عمل آورند.

به گزارش تابناک؛ شادمهر کاظم‌زاده در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن محکوم کردن اقدام نابخردانه تأخیر دولت ترامپ مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران گفت: سیل اخیر بی‌شک خسارات زیادی برای کشور داشت. استان ایلام و شهرستان‌های آبدانان و بدره بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. انتظار این است که با برنامه‌ای جامع برای ترمیم خرابی‌ها اقدام لازم را به عمل آوریم.

نماینده مردم دهلران و آبدانان در مجلس افزود: در این سیل گذشته از تأمین میلیاردها مکعب آب شیرین و کمک به حل مشکلات ریزگردها نکات مثبت دیگری نیز به چشم خورد. مهمترین نکته مثبت این اتفاق این بود که استکبار جهانی با جلوگیری از ورود کمک‌های بین‌المللی برای سیل زدگان سعی بر نشان دادن ناتوانی نظام و ملت ایران داشت اما شکست خورد. خوشبختانه شاهد بودیم که با پیام مقام معظم رهبری همه ارکان نظام پای کار آمده و با ایجاد انسجام ملی حداکثر تلاش را در جهت کاهش خسارات به عمل آوردند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سدهای حوزه انتخاباتی خود گفت: سد سیمره باید در تراز کامل آبگیری شود تا از رهاسازی میلیاردها مکعب آب پایین دست جلوگیری شود. سد میمه نیز باید با سرعت بیشتری تکمیل شود. اگر سد معشوره کوهدشت احداث شده بود، پلدختر و معمولان اینقدر آسیب نمی‌دید.

کاظم زاده با اشاره به وضعیت معیشیتی مردم سیل زده تأکید کرد: فشار بانک‌ها به بدهکاران و ضامن‌های آن‌ها جای نگرانی دارد. بانک‌ها بایستی در این شرایط مردم را درک کرده و با تمدید و استمهال تسهیلات اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی از رئیس نیروهای مسلح خواست که در اعمال حق مناطق جنگی آبدانان، دره شهر و بدره اقدامات لازم را انجام دهند.

کاظم زاده در این مورد گفت: مردم سوال دارند که چگونه می‌شود این شهرستان‌ها در جنگ تحمیلی زیر حملات دشمن بعثی قرار داشتند ولی امروز از مزایای مناطق جنگی بی‌بهره مانده‌اند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: در گشایش مرز دهلران بیش از این کوتاهی نکنید. به مردم بگویید که چرا از فرصت‌های مرزی این منطقه استفاده نمی‌کنید. اگر از مرز دهلران برای صادرات به عراق استفاده شود یقیناً مثل مرز مهران سالیانه میلیاردها دلار صادرات خواهیم داشت. چرا علیرغم قول‌هایی که داده‌اید تاکنون اقدام عملیاتی در گشایش مرز دهلران انجام نداده‌اید؟

وی خطاب به مسئولان اجرایی گفت: تذکر می‌دهم که پیش از این به وعده‌های دروغین اروپا دل خوش نکنید و به جای آن فرصت‌های مرزی کشورهای همسایه را دریابید. مطمئن باشید که با گشایش مرز دهلران - به علت نزدیکی به مرکز کشور عراق- صادرات ما به عراق به تنهایی بیش از صادرات ما به کشورهای اروپایی خواهد بود.

نماینده مردم دهلران و آبدانان در پایان گفت: نبود پزشک قانونی در حوزه انتخابی این جانب مردم را رنج می‌دهد. هنگام مرگ و فوت عزیزانشان مصیبت مردم این منطقه دو چندان می‌شود. لطفاً به این موضوع رسیدگی کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار