کد خبر: ۲۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 15
داستان خودروهایی که در انبارهای متروکه پیدا می‌شوند همیشه جالب بوده اما داستان این خودرویی که مشاهده می‌کنید کاملاً جذاب است.


به گزارش تابناک؛ ب‌ام‌و M1 یک خودروی کمیاب است اما این نسخه‌ی سفارشی واقعاً خاص و متمایز می‌باشد. M1 موردبحث که در سال 1979 به عنوان سوپرکاری پیشرانه وسط و استاندارد ساخته شده دو سال بعد به دست هارالد ارت راننده‌ی مسابقات رسیده و در آن زمان کارهای زیادی صرف ارتقای M1 شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نصب دو توربوشارژ KKK روی پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری و افزایش قدرت پیشرانه از 273 به 410 اسب بخار اشاره کرد.


این خودرو به منظور آغاز فروش محصول اتوگاز با همکاری BP توسعه یافته است. تلاش شرکت در آن زمان شکستن سقف سرعت 300 کیلومتر در ساعت بوده و اعلام شده که این رکورد در 17 اکتبر سال 1981 به ثبت رسیده اما خب رکوردی رسمی برای حمایت از این گفته‌ها وجود ندارد.


M1 رکوردشکن ما حدود 25 سال گم شده بود اما حالا و برای اولین بار از سال 1993 وارد پروسه‌ی حراج می‌شود. انتظار می‌رود این خودرو در حراجی تکنو کلاسیکای آلمان با بهایی در حدود 250 هزار پوند به فروش برسد.


یکی از مدیران این حراجی گفته است:

این خودرو بی‌شک تکه‌ای خاص از تاریخچه‌ی صنعت خودرو و احتمالاً یکی از نادرترین نمونه‌های M1 است. علاقه‌ی زیادی به این خودرو وجود دارد. افرادی هستند که به دنبال تصاحب چنین جواهر رکوردشکنی هستند.


او در خاتمه تصریح می‌کند:

حراج این خودرو نتیجه‌ی کارهای زیاد ما برای یافتن خودروهای کلاسیک است. از فراری 250 GT گم شده گرفته تا قطعات ارزشمند و محصولات برندهای افسانه‌ای همچون فراری، مزراتی و آبارث، ما همیشه به دنبال خودروهایی خاص و نادر هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار