کد خبر: ۲۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 14
پژو سبد محصولات بسیار قوی و نسبتاً جوانی دارد اما به همین حد اکتفا نخواهد کرد و به‌روزرسانی محصولاتش را ادامه خواهد داد. تأکید این خودروساز فرانسوی روی تکنولوژی‌های الکتریکی سازی خواهد بود.

به گزارش تابناک؛ نسل جدید پژو 208 با پیشرانه‌ی الکتریکی در دسترس خواهد بود و مدل‌های 508 و 3008 نیز می‌توانند با قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی عرضه شوند؛ اما اوضاع محصولات پرفورمنس آتی همچون 308 GTI چگونه خواهد بود؟

ژان فیلیپ ایمپاراتو رئیس پژو در مصاحبه با اتونیوز درباره‌ی این هاچبک داغ سخن گفته و اعلام داشته محصولات اسپرت سنتی همچون 308 GTI به دلیل قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر ناپدید خواهند شد.

او گفته است:

پرداخت 10 هزار یوروی اضافی (از بابت جریمه‌های آلایندگی) روی هر خودرو روش مناسبی برای تغییر به سمت خودروهای پاک‌تر نیست. شما می‌توانید خودرویی با سواری هیجان‌انگیز داشته باشید که درعین‌حال به قوای محرکه‌ی الکتریکی شده هم احترام می‌گذارد.


به عبارت دیگر، اگر نسل بعدی 308 GTI به‌صورت الکتریکی شده عرضه شود نباید سورپرایز شویم.


ظاهراً این خودروساز فرانسوی امسال و به خاطر قوانین آلایندگی تولید مدل‌های 308 GT و 308 GTI را خاتمه خواهد داد و مدیر پژو نیز می‌خواهد محصولات اسپرت آتی قوای محرکه پاک‌تری داشته باشند.


پژو قدم‌های اولیه در این زمینه را با کانسپت پژو اسپرت508 برداشته است. این خودروی پلاگین هیبریدی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعتی دارد. این خودرو وارد خط تولید خواهد شد.


کانسپت e-Legendهم دیگر خودروی هیجان‌انگیز پژو است. اگرچه برخی خبرها نشان می‌دهند احتمال تولید این خودرو در صورت تقاضای کافی وجود دارد اما مدیر پژو دراین‌باره مطمئن نیست.


ایمپاراتو خاطرنشان ساخته است:

واضح است که ما بازخورد فوق‌العاده‌ای برای e-Legend دریافت کردیم. ما در آینده برای تولید این خودرو تصمیم خواهیم گرفت اما من ترجیح می‌دهم سرمایه‌ی شرکت را بجای e-Legend روی دگرگونی محصولات صرف کنم. پیدا کردن 20 هزار مشتری که بهایی حدود 80 هزار یورو برای یک خودرو پرداخت کنند خیلی آسان نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار