کد خبر: ۲۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 14
فرمانده هوا دریای نیروی دریایی ارتش با اشاره به آمادگی هوادریای نداجا برای اعزام هاورکرافت‌های این نیرو به مناطق سیل زده، گفت: ما آمادگی لازم را برای افزایش نیرو و تجهیزات داریم.

به گزارش تابناک؛ امیر دریادار منصور روح‌الامینی فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش درباره آخرین وضعیت استان‌های سیل زده و روند امدادرسانی این نیرو به مردم اظهار داشت: هوادریا از روز دوم فروردین برای کمک به سیل زدگان استان گلستان مأموریت یافت و با دو فروند بالگرد، ۱۸۰ سورتی یعنی ۱۰۰ ساعت پرواز انجام داد.

وی افزود: مناطق گمیشان و آق قلا کاملاً در محاصره سیل بودند و هیچ راه ارتباطی به جز از طریق هوا وجود نداشت به همین دلیل بالگردهای هوادریای نداجا در کنار سایر نیروها با توان بالا به انتقال ملزومات مورد نیاز مردم و تیم‌های پزشکی پرداخت، این مأموریت تا روز سیزدهم فروردین و زمانی که مسئولان اعلام کردند راه زمینی به مناطق سیل زده باز شده و نیازی به حضور ما نیست ادامه داشت.

امیر روح الامینی گفت: در روز سیزدهم فروردین بلافاصله بعد از اتمام مأموریت در استان‌های شمالی مأموریت جدیدی به هوادریای نداجا اعلام شد و ما بلافاصله به کمک سیل زدگان در استان خوزستان شتافتیم.

وی با بیان اینکه من در حال حاضر در استان خوزستان مستقرم و از نزدیک روند امدادرسانی هوادریای نداجا به سیل زدگان را مدیریت می‌کنم، گفت: در استان خوزستان ۶ فروند بالگرد و دو فروند فرنشیب هوادریای نداجا در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند البته ما آمادگی لازم را برای افزایش نیرو و تجهیزات داریم و در صورت اعلام نیاز این نیروها و تجهیزات به منطقه اعزام می‌شوند.

امیر روح الامینی با اشاره به آمادگی هوادریای نداجا برای اعزام هاورکرافت‌های این نیرو به منطقه سیل زده گفت: این تجهیزات در صورت اعلام نیاز هواناوهای نداجا برای امداد رسانی به مردم شریف خوزستان اعزام می‌شوند.

فرمانده هوادریا نیروی دریایی ارتش در تشریح شرایط فعلی استان خوزستان اظهار داشت: بر اساس آن چیزی که از طریق بالگرد و اطلاعات دریافتی به دست آمده، خرمشهر و آبادان در حال حاضر شرایط ایمنی دارند. مهم‌ترین نیاز مردم آب، مواد غذایی و پتو است و در بلند مدت نیازهای بیشتری دارند که باید برای آن برنامه ریزی داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار