کد خبر: ۲۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 13
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر تا این لحظه حتی یک دلار کمک خارجی برای سیل دریافت نکرده است، گفت: به دنبال بسته بودن حساب سوئیفت و حساب ارزی هلال احمر در اثر تحریم‌ها، با وجود اعلام عددها و ارقام، مبلغی به حساب هلال احمر ایران واریز نشده است.

به گزارش تابناک؛ علی اصغر پیوندی با اشاره به عملکرد هلال در سیل اخیر، با بیان اینکه سیل امسال بسیار ویرانگر بود، افزود: با این وجود کمک‌های غیر نقدی مثل پتو، چادر، ست بهداشتی و ... از کویت، ترکیه، آذربایجان، فرانسه، آلمان، ارمنستان، پاکستان و ... به ایران ارسال شده است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه سیل در گلستان و مازندران فروکش کرده است، اظهار کرد: استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان همچنان درگیر سیل هستند و تاکنون ۲۲۷ هزار نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند که بیش از ۱۰۰ هزار نفر آنها در خوزستان هستند.

رییس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه و ۴۷ هزار چادر توزیع شده است، تصریح کرد: تیم‌های درمان اضطراری نیز به مراکز سیل زده فرستاده شده و کمک‌های مردمی بسیار گسترده‌ای نیز داشتیم. تا به امروز ۱۰۰ میلیارد تومان به سیل زدگان کمک مردمی شده است.

وی ادامه داد: ابعاد حادثه بسیار گسترده است و همچنان نیاز به کمک‌های مردمی داریم. تاکنون نیز بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک مردمی در قالب اقلام خوراکی، بسته‌های بهداشتی، موکب و غیره شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار