کد خبر: ۲۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 13
برای گسترش حضور انسان در فضا و رسیدن به مرزهای ناشناخته، به ذهنی باز و قوه تخیلی قوی نیاز داریم. کاری که ناسا با برگزاری برنامه NIAC به دنبال انجام آن است؛ برنامه‌ای که شامل ایده‌هایی نسبتا تخیلی می‌شود که قابلیت تبدیل شدن به فناوری‌های جدید را دارند.

به گزارش تابناک؛ در همین راستا، ناسا ۱۸ طرح خلاقانه جدیدی را معرفی کرده که از کمک‌های مالی برنامه NIAC بهره‌مند خواهند شد. در فاز اول، ۱۲ طرح متفاوت حضور دارند. یکی از این طرح‌ها شامل لباس فضانوردی هوشمندی می‌شود که قابلیت خود ترمیمی دارد. طرح دیگر نیز سیستمی را برای برداشت آب از قمر تعریف می‌کند. (تصویر شاخص این مطلب)

طرح‌های خلاقانه دیگر شامل یک فضاپیمای بادوام برای کشف جو زحل و سیستم‌های نیروی برق هسته‌ای است که امکان پرواز در سطح اروپا به عنوان یکی از قمرهای مشتری را فراهم می‌کند.

در فاز دوم، ناسا ۶ طرح دیگر را انتخاب کرده که پیاده‌سازی آن‌ها در تئوری ممکن‌تر است. یکی از طرح‌های فاز دوم شامل تلسکوپ انعطاف پذیری می‌شود که می‌توان آن‌ را در یک رول استوانه‌ای شکل قرار داد. همچنین یک مطالعه جدید برای تجزیه و تحلیل مدارهای مادی وجود دارد که می‌تواند ما را به خورشید نزدیک‌تر از گذشته کند.

هر کدام از برندگان فاز اول جایزه‌ای به ارزش ۱۲۵ هزار دلار آمریکا برنده خواهند شد و اگر ایده آن‌ها بتواند بعد از دوره‌ای ۹ ماهه پیشرفت کرده و به واقعیت نزدیک شود، این طرح‌ها قادر به حضور در فاز دوم خواهند بود که کمک مالی آن به ۵۰۰ هزار دلار هم خواهد رسید. در نهایت، یکی از پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیون دلاری و حضور در فاز ۳ انتخاب خواهد شد.

به طور کلی، اکثر این تکنولوژی‌ها برای رسیدن به تولید نهایی به بیش از یک دهه زمان نیاز خواهند داشت و به همین دلیل در کوتاه مدت نباید منتظر استفاده از آن‌ها باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار