کد خبر: ۲۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 10
مصاحبه های کمی از ژان فلیپ امپارتو، رئیس هیئت مدیره پژو در سه سال اخیر منتشر شده و همین موضوع نشان دهنده مشغله بالای اوست. شهرت این مرد 52 ساله به خوبی نشان دهنده موفقیتش بوده و خانواده او نیز بخش به نسبت کوچکی از سهام گروه بزرگ خودروسازی PSA را در اختیار دارد. کارلوس تاوارز به عنوان مدیر PSA با انتخاب امپارتو باعث شد تا پژو یک بازگشت تاریخی را پشت سر بگذارد و از ورشکستگی احتمالی که گریبان گیر پژو در سال 2013 بود شرکت را به رکورد سود رسانی در سال 2017-18 برساند.
به گزارش تابناک؛ نگاهی کوتاه به سرگذشت امپارتو می تواند بسیار جالب باشد. او از دانشگاه Sète در شهر Grenoble در رشته کسب و کار فارغ التحصیل می شود و پس از خدمت در ارتش، یک دستگاه پژو 205 GTI مشکی رنگ خریداری می کند. امپارتو پس از نوشتن رزومه خود برای چندین شرکت و دریافت یک درخواست کار در شرکت PSA و مشاهده علاقه خود به این صنعت با خود می گوید من باید در صنعت خودروسازی کار کنم.

امپارتو کار خود را در پژو آغاز می کند و سپس به بخش آمریکای جنوبی سیتروئن می رود. پس از آن او در بخش کنترل کیفیت و برنامه ریزی پژو مشغول به کار می شود. با بزرگ شدن بازار چین به آن جا می رود و چند سالی را با سیتروئن می گذارند و سپس کسب و کار این برند را در ایتالیا از سال 2008 تا 2010 بر عهده می گیرد. او از سال 2013 میلادی در حال اجرای نقش خود به عنوان فرد اصلی در بخش تجارت جهانی گروه PSA است که یک شغل حساس و بسیار اساسی است. البته او اصرار می کند که یک ستاره نیست و فقط مردی است که تجارت و کسب و کار را دوست دارد. به همین دلیل علاقه وافری به یادگیری سریع دارد او در این باره می گوید

من به این نتیجه رسیدم که برای انجام کارهای بزرگ نیاز به یادگیری سریع در زمینه های مختلف دارم تا بتوانم با طراحان و مهندسان صحبت کنم و نیازهای مشتریان را به خوبی به آن ها توضیح دهم تا در نهایت بتوانیم محصول مورد نیاز را تولید کنیم.

برای امپارتو تعهد او به پژو بیش از یک شغل معمولی است. او توضیح می دهد که پژو در تاریخ 1810 میلادی تجارت خود را آغاز کرد و در طول 208 سال قدمت این شرکت، انقلاب های بسیار گسترده ای در جهان و کسب و کار به وجود آمده است. او می گوید در تمامی این مدت پژو عاری از اشتباه نبوده است اما همیشه جای پیشرفت و جبران بوده است. وی در خصوص سیاست های کلی خود در پژو معتقد است

ما قبل از سال 2013 میلادی مسیر کاملا اشتباهی را پشت سر گذاشتیم. اما در سال های پیش رو به مسیر خود باز گشته ایم. به همین دلیل من به محصولات فعلی مان افتخار می کنم. فلسفه کاری من بسیار ساده است. من پیش از هر تصمیم گیری پولم را صرف طراحی می کنم مدیر طراحی من (ژیل ویدال) باید به طور کامل از لحاظ مالی حمایت شده تا بتواند با ذهنی آسوده و دستی باز به طراحی بپردازد.

Peugeot CEO

پس از مطمئن شدن از طراحی قدم بعدی اطمینان از توسعه بخش های دیگر است که روال 10 سال گذشته نیز بر همین منوال بوده است. مرحله بعد ایرادیابی و برطرف کردن مشکلات است. ما باید تک تک ایرادهای محصولاتمان را پیدا، درباره آن تحقیق کرده و آن ها را رفع کنیم. با این سیاست به نظر می رسد که ما پس از یک دوره بد دوباره بر روی مسیر درست قرار گرفته ایم. اما این راه بسیار طولانی خواهد بود. ما توانستیم تا تجربه رانندگی کاملا متفاوتی را خلق کنیم. هندلینگ عالی در کنار زبان طراحی داخلی کاملا اختصاصی مان یعنی i-Cockpit که نه تنها خودرو را خاص می کند، بلکه استفاده از آن بسیار را نیز بسیار آسان می کند گواه این ادعاست. در مرحله بعدی نیز سبک خرید محصولاتمان را به کلی تغییر دادیم. در حال حاضر مشتریان می توانند خودروی مورد نظرشان را انتخاب کنند، سپس قوای محرکه مورد نیاز را برای خود انتخاب کنند. پیش از این ما چنین تجربه خرید کاملی را در اختیار مشتریانمان قرار نداده و بسیاری از مشتریانی که سمت ما می آمدند را از دست می دادیم.

Peugeot-3008_GT-2017

مفسران بازار خودرو، موفقیت اخیر پژو را مدیون کراس اورها (SUV) های جدید پژو یعنی 3008 و 5008 می دانند. اما امپارتو می گوید که سدان محبوب ما یعنی 508 در حال حاضر رهبر کلاس خود در فرانسه است و مدل های گران قیمت این سه خودرو در مجموع توانسته اند فروش بیشتری به نسبت مدل های اقتصادی از خود به ثبت برسانند(22 درصد در برابر 20 درصد مدل های اقتصادی) همچنین پژو قیمت واقعی محصولات خود را در برابر معیار اصلی خود در بازار خودرو یعنی فولکس واگن حفظ می کند. در واقع پژو عرضه اتومبیل های اجاره ای و Demo(خودروهای پیش تولید) را کمتر کرده است تا ارزش محصولات با نشان پژو را پس از به فروش رساندن به مشتری، بیش از پیش حفظ کنند.

به همین دلیل است که امروزه محصولات پژو ارزش بیشتری پیدا می کنند و به طور مثال در بازار انگلستان توانسته اند تا حدود 11 درصد بیشتر ارزش خود را حفظ کنند.

البته امپارتو می گوید همچنان تصویر پژو در بازار انگلستان همانند دیگر بازارها پیشرفت نکرده است. در فرانسه و اسپانیا پژو مشغول رقابت با برندی همچون آئودی است. اما در انگلستان اینطور نیست. به همین دلیل امپارتو امیدواری بسیار زیادی به مدل جدید این شرکت یعنی 208 دارد. او می گوید 208 همانند 205 در بازار انگلستان تاریخ ساز خواهد شد. در آن زمان در انگلستان صحبت ها در مورد سری 2 پژو بود و ما توانستیم بیش از 18 میلیون دستگاه از این مدل را به فروش برسانیم.

همچنین امپارتو امیدواری بسیار زیادی به مدل جدید این شرکت یعنی 508 PSE که یک کانسپت پلاگ-هیبریدی با حداکثر قدرت بیش از 400 اسب بخار است که در سال آینده تولید خواهد شد.

او پیش بینی می کند که در صورت تقاضای بیشتر برای مدل های  همچون 508 PSE شاهد عرضه محصولات خاص همچون RCZ و 206 CC در آینده نزدیک باشیم.

در حال حاضر از دیدگاه امپارتو بزرگ ترین چالش در صنعت خودروسازی قوانین بسیار سخت اتحادیه اروپا و دیگر نقاط جهان برای کاهش تولید گازهای سمی CO2 است. در حال حاضر و تا سال 2020 باید میانگین تولید گازهای سمی CO2 به 95 گرم در هر کیلومتر برسد و این رقم تا سال 2021 میلادی باید در تمامی محصولات مشاهده شود. گفته می شود برخی از شرکت ها آماده این کار نیستند. البته گروه PSA خود را برای این رویداد آماده کرده است و به طور مثال 508 PSE تنها 49 گرم در هر کیلومتر CO2 تولید می کند. امپارتو در این رابطه می گوید

ما خودروهایی را تا پایان سال جاری میلادی خواهیم ساخت که متناسب با این استاندارد باشند. بعضی از شرکت ها گفته اند که حاضر به پرداخت جریمه به اتحادیه اروپا هستند اما این جریمه ها کوچک نخواهند بود و من می توانم به شما قول دهم که با پرداخت یک جریمه، دیگر توانایی پرداخت جریمه دیگری را نخواهند داشت.

در حال حاضر امپراتو به سختی مشغول آماده سازی پژو برای بازارهای جدید و خارج از اروپا است و پژو این هدف را دنبال می کنند تا 50 درصد محصولاتشان را در خارج از بازار اروپا به فروش برسانند. او در این باره می گوید:

ما در حال حاضر از عملکرد خود در بازار چین (و ایران) راضی نیستیم. همکار چینی پژو یعنی دانگ فنگ موتور اعلام کرده است که ما در سال 2018 در حدود 420 میلیون پوند ضرر کرده ایم. ما متوجه اشتباهات خود هستیم و راه حل های خوبی برای حل آن داریم.

امپارتو

    بازگشت ما به بازار ایالات متحده آمریکا در ابعادی مقیاس پذیر خواهد بود و مسئله تنها خرج میلیاردها دلار نخواهد بود. من می توانم قول بدهم که رویکرد ما بسیار نوآورانه خواهد بود و تصمیم گیری ها به همراه جزئیات بیشتر را در سال 2019 خواهیم گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار