کد خبر: ۲۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 08
چه بخواهیم چه نخواهیم، متخصصان پیش بینی کرده‌اند که عوامل متعددی نظیر گرمایش جهانی و آب شدن یخ‌های قطبی به بالا رفتن سطح آب دریا منتهی خواهد شد. به همین دلیل کمتر از صد سال آینده، بسیاری از نقاط حهان زیر آب فرو خواهند رفت. در این میان شرکتی به نام Oceanix، طرح مفهومی جدیدی از شهر‌های روی آب منتشر کرده و مدعی شده می تواند چنین شهر‌هایی را با صرف کمترین هزینه ممکن بسازد.

به گزلرش تابناک؛ در همین ماه در کنفرانس سازمان ملل، از طرح مفهومی شهر‌های روی آب رونمایی شد که چنین شهر‌هایی را از رویا تا حدودی به واقعیت نزدیکتر نمود. بر اساس طرح مفهومی مذکور، شهر‌های روی آب با استفاده از تکنولوژی هوشمندسازی، سیستم بازیافت کارآمد و نقشه راهسازی دقیق قرار است تنها راه نجات بشریت در صورت رخ دادن بدترین اتفاق ممکن باشند.

ایده اصلی این است که جزیره‌های شناور شش ضلعی ساخته شوند و در محیطی به اندازه ۳ زمین فوتبال کنار هم قرار گیرند تا ۳۰۰ نفر بتوانند در آنها زندگی کنند. هر کدام از این جزیره‌ها به منظور خاصی طراحی خواهند شد و وظیفه خاصی بر عهده خواهند داشت. این جزیره‌ها در کنار هم یک شهر روی آب را تشکیل خواهند داد که به طور کلی ۱۰ هزار نفر می‌توانند در آن سکنی گزینند.

این طرح مفهومی توسط مارک کالین چن وزیر گردشگری اسبق پلی‌نزی فرانسه ثبت شده چرا که این منطقه، جزو اولین مناطقی است که در صورت بالا آمدن سطح  دریا زیر آب خواهد رفت.

این کارآفرین سال گذشته، شرکتی به نام Oceanix را پایه‌گذاری کرده تا به بررسی، طرح ریزی، طراحی و توسعه زیرساخت‌های شهری بپرازد و بتواند بشر را در آینده‌ای نزدیک نجات دهد.

تفاوت اصلی طرح مفهومی جدید با ایده‌های قبلی این است که اگر Oceanix بتواند یک جزیره از سلسله جزایر متصل به هم را بسازد، از لحاظ تئوری می‌تواند چندین مورد مشابه را به مرحله تولید برساند و شهر روی آب خود را به مرحله اجرایی نزدیک کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار