کد خبر: ۲۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 March 31
نماینده سابق مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی در کشور همیشه مخدوش است و توجه لازم به تولیدات داخلی نمی شود و ما بیشترین ضربه را در همین زمینه خوردیم.

به گزارش تابناک؛ بیژن نوباوه، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید اظهار کرد: مباحث اقتصادی که از ابتدا در کشورمان مطرح شده شامل استقلال ما از تک محصولی در صحنه بین المللی، فروش نفت در دنیا و افزایش تولید در زمینه های مختلف کشور است. پتانسیل این موضوعات در کشورمان به لحاظ صنایع مربوط به نفت و پتروشیمی، صنایع مربوط به معدن، صنایع خودروسازی و پزشکی و بسیاری از زمینه ها که در داخل کشور می تواند حنبه های انحصاری داشته باشد، فراوان است و ایران جزء ۱۰ کشوری است که به لحاظ داشتن این امکانات، منابع و تکنولوژی در دنیا مطرح است.

نماهنگ / فرصت و تهدید نقدینگی

وی ادامه داد: آن چیزی که همیشه نسبت به آن توجه نداریم، عزم کافی برای انجام کارها است. متأسفانه در اعصار، دوره‌ها و دولت‌های مختلف عزم لازم برای تولید داخلی بسیار ضعیف بوده و تکیه بر واردات راحت ترین کار است و البته عده‌ای در کشور از واردات بیشترین سود را می‌بردند و صحنه‌گردان اقتصاد و صنعت کشور بودند. این امر بزرگترین اشتباه کشور در چهل سال اخیر بوده و هیچ راهکاری برای آن ارائه نشده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید بسیاری داشتند و این نوع اقتصاد را بسیاری از کشورهای دنیا تجربه کرده اند. برای مثال آلمان وژاپن پس از جنگ جهانی دوم بدترین وضعیت تولیدی را سپری کردند تا جایی که صنایع ژاپن در جنگ نابود شد. این کشور تا زمانی که تولیدی نداشتند، از خارج چیزی وارد نکردند. حتی مردم این کشورها سال ها از مقوا و حلبی برای درهای پنجره های شان استفاده می‌کردند تا اینکه کارخانجات را راه اندازی کردند. این امر نشان از هدفگیری صحیح ژاپن بود که امروزدو کشور آلمان و ژاپن، دو کشور شکست‌خورده جنگ جهانی دوم، بزرگترین تولیدکننده صنعتی دنیا به شمار می روند.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در کشور همیشه مخدوش است و توجه لازم به تولیدات داخلی نمی‌شود و ما بیشترین ضربه را در همین زمینه خوردیم. همچنین با توجه به تحریم ها باید تلاش کنیم تا تولیدات داخلی را افزایش دهیم. البته در حوزه کشاورزی خودکفا هستیم.

نوباوه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید فرمودند که با تنبلی و دروغ پراکنی نمی توان کارها را پیش بود. اگر این روند ادامه یابد، شکست ها مضاعف خواهد شد.

وی بیان کرد: امروزه جوانان کشور که از بالاترین تحصیلات برخوردار هستند، سردمدار فرمایشات مقام معظم رهبری اند و برای پیشرفت کشور تلاش بسیار خواهند کرد تا شاهد افزایش تولید داخلی و کاهش بیکاری در کشور باشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، راهکارهایی را ارائه کرده اند که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. نگاه مقام معظم رهبری نگاه خوبی است و دولت، مجلس و کارگزاران باید این وظیفه را برعهده بگیرند تا براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه ریزی های درستی داشته باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید مبنی بر اینکه آن‌هایی که پشت سند ۲۰۳۰ می‌ایستند «تقی‌زاده‌های» امروزند و می‌خواهند سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی تبدیل شود، گفت: تغییر سبک زندگی و سوق یافتن آن به سمت کشورهای غربی فراتر از مسأله تربیتی است. زمانی که سبک زندگی سنتی ایرانی به فراموش سپرده می شود و به سمت غرب سوق می یابد، شاهد افزایش نیازهای اقتصادی می شویم و در نهایت به مراتب ازدواج ها کاهش و توقعات افزایش می یابد.

نوباوه اظهار کرد: تغییر سبک زندگی، میزان نیاز اقتصادی خانواده را افزایش و کشور وابسته تر از گذشته می شود. همچنین سند ۲۰۳۰ تغییر نگرش ها در اخلاق، مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. فرهنگ اسلامی – ایرانی، غنی ترین فرهنگ هاست چه بسا که در این فرهنگ، تلاش به عنوان عبادت محسوب می شود.

منبع:مشرق

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار