کد خبر: ۲۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 March 27
دولت کانادا مشوق 5 هزار دلاری برای خرید خودروهای الکتریکی را پیشنهاد کرده است. این مشوق بخشی از برنامه بودجه‌ی سال 2019 این کشور می‌باشد.


به گزارش تابناک؛ گفته می‌شود برخی شهرهای مشهور کانادا همچون کبک و بریتیش کلمبیا قبلاً مشوق‌هایی را اعطا کرده‌اند اما این برای اولین بار است که پیشنهاد اعطای مشوق‌هایی برای خرید خودروهای الکتریکی در سراسر این کشور مطرح می‌شود.


هزینه‌ی اعطای این مشوق‌ها در طول بیش از 3 سال 300 میلیون دلار کانادا تخمین زده می‌شود. این مشوق‌ها تنها به خودروهای جدید با قیمت پایه‌ی زیر 45 هزار دلار کانادا تعلق خواهد گرفت. به این ترتیب هیچ‌یک از مدل‌های کنونی تسلا در کانادا از این مشوق‌ها سود نخواهند برد زیرا مدل پایه‌ی تسلا مدل 3 در کانادا قیمت 47600 دلاری دارد.


دولت کانادا همچنین علاقه‌ی ویژه‌ای به تشویق شرکت‌های تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی به استفاده از خودروهای الکتریکی و هیدروژنی دارد. به همین خاطر در پیشنهاد مطرح شده می‌بینیم خودروهای الکتریکی نیز از مشوق‌های زیادی در این بخش برخوردار خواهند شد.


دولت این کشور همچنین در حال تهیه‌ی منابع ملی عظیم برای ایجاد شبکه‌ی شارژ وسیع در این کشور است. این ایستگاه‌های شارژ ابتدا در نزدیکی پارکینگ‌های عمومی، ساختمان‌های تجاری و مسکونی و برخی مناطق سیار ایجاد خواهند شد.


کانادا هنوز با رسیدن به هدف فروش 100 درصد خودروی الکتریکی تا سال 2040 فاصله دارد. این کشور می‌خواهد برای رسیدن به هدف خود تا سال 2025 به سهم فروش 10 درصدی و تا سال 2030 به سهم فروش 30 درصدی از خودروهای الکتریکی دست یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار