کد خبر: ۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 05
شرکت Surrey NanoSystems مشهور به ساخت VantaBlack است. ماده ای سیاه که قادر به جذب و حل کردن تمامی فوتون های نور در خود تا حد 97.7 درصد است. این یک دستاورد بسیار بزرگ است به طریقی که وقتی اشیاء با نانوتیوب های کربنی VantaBlack پوشیده شوند به کلی ناپدید خواهد شد. اما اکنون این شرکت موفق شده است، ماده ای سیاه تر از VantaBlack را اختراع و کشف کند. یعنی در واقع سیاه ترین ماده ای که تا کنون بشر به چشم خود دیه است!

شرکت
Surrey NanoSystems مشهور به ساخت VantaBlack است. ماده ای سیاه که قادر به جذب و حل کردن تمامی فوتون های نور در خود تا حد 97.7 درصد است. این یک دستاورد بسیار بزرگ است به طریقی که وقتی اشیاء با نانوتیوب های کربنی VantaBlack پوشیده شوند به کلی ناپدید خواهد شد. اما اکنون این شرکت موفق شده است، ماده ای سیاه تر از VantaBlack را اختراع و کشف کند. یعنی در واقع سیاه ترین ماده ای که تا کنون بشر به چشم خود دیه است!

شرکت Surrey NanoSystems در این باره نوشته است:

این ماده در واقع تحولی جدید در روند ساخت VantaBlack است. این ماده به قدری سیاه است که طیف سنج های ما قادر به اندازه گیری آن نیستند! حتی با افکندن نور یک لیزر فوق العاده قدرتمند بر روی آن، هیچ بازتاب و انعکاس نوری از این ماده وجود ندارد. تا پیش از این ساخت ماده ای تا این حد سیاه که طیف سنج های اینفرارد یا مادون قرمز قادر به شناسایی و اندازه گیری آن نباشند، سابقه نداشته است.

در ویدئو زیر میتوانید آزمایش های صورت گرفته بر روی این ماده را که بدون شک سیاه ترین ماده شناخته شده فعلی در جهان است، تماشا کنید:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار