کد خبر: ۲۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 20
‌استاندار قزوین گفت: مراکز شیرخوارگاه و شبه خانواده نیاز به حمایت مجلس دارند، از نمایندگان مجلس می‌خواهم که در مجلس قوانینی حمایتی در این راستا تصویب کنند.

به گزارش تابناک؛ عبدالمحمد زاهدی در مراسم استقبال از بهار که در مؤسسه شیرخوارگاه حلیمه (س) قزوین برگزار شد، تصریح کرد: فعالیت در مراکز شیرخوارگاه به مثابه کار خیر است، تشکر و قدردانی از خیرین توسط ما لازم نیست؛ همین که این افراد در این عرصه فعالیت می‌کنند و توفیق انجام کار خیر دارند شکر نعمت است و خداوند پاداش خوبی به این خیرین می‌دهد.

وی افزود: فرصت چنین کمک‌هایی نصیب هر کس نمی‌شود و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد، کار مددکاری بیش از حرفه و تخصص، یک عشق و عاطفه انسانی است و اگر فقط به عنوان یک شغل به آن دیده شود کمتر کسی تمایل به اشتغال در آن خواهد داشت.

استاندار قزوین با اشاره به هزینه‌های آب و برق مراکز شیرخوارگاه، یادآور شد: از مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم قوانینی را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنند تا مراکز پرورشگاهی مانند مدارس از تخفیف‌های لازم برخوردار شوند.

کودکان مرخص شده از شیرخوارگاه تا ۵ سال رصد می‌شوند

علیرضا وارثی نیز در ادامه این مراسم گفت: 161 فرزند در 5 مرکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می‌شوند که از این تعداد 92 نفر در شیرخوارگاه حلیمه و 22 نفر در مرکز مشیز نگهداری و تربیت می‌شوند؛ واگذاری و ترخیص 86 نفر طی سال گذشته انجام شده است که از این تعداد 14 نفر به خانواده‌ها واگذار شده اند و باقی به علت تحصیل و ازدواج ترخیص شده‌اند.

وی افزود: مراکز دائما در حال ورود و خروج کودکان است و 5 سال بعد از ترخیص نیز رصد ادامه پیدا می‌کند، همچنین تلاش داریم که بانک فرزندان ترخیصی را تشکیل دهیم، همچنین درخواست داریم که سهمیه مشخص و اعتبارات برای نیازهای اساسی این مراکز در نظر گرفته شود.

دولت از شیرخوارگاه‌ها حمایت کند

علی‌اصغر عاملیان مدیرعامل شیرخوارگاه حلیمه قزوین نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر در شیرخوارگاه حلیمه و شیرخوارگاه محمدیه 92 نفر از بچه‌ها در گروه‌های سنی مختلف از نوزاد تا دبیرستان و دانشگاهی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: 25 نوزاد و نوپا، 14دختر 6 تا 12 سال ، 25 دختر 12 تا 18 سال در این مرکز، همچنین 27 پسر 12 تا 18 سال در مرکز محمدیه به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شود؛ مددکاران و روانشناسان گفت‌وگو می کنند هر قسمت تحت نظارت یک مدیر فنی است و جا داره از خیرینی که باعث دلگرمی و حمایت می‌کنند.

مدیرعامل شیرخوارگاه حلیمه قزوین یادآور شد: سال گذشته 4 دختر این مرکز ازدواج کردند و سرانجام گرفتند که به صورت دورادور تحت نظارت و کنترل قرار دارند، همچنین ما از مجموعه دولتمردان توقع داریم مجموعه ما به عنوان مجموعه خاص در نظر گرفته شود و نگاه عمومی به آن نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز محمدیه از سیستم دفع آب استفاده می‌کنیم و هر دوره‌ای یک میلیون و 500 هزار تومان پول آب پرداخت می‌کنیم، اگر مقدور باشد در این حوزه خدمات مراکز رایگان شود، همچنین در زمینه تهیه گوشت و سهمیه‌بندی‌های دولتی نیز ما را لحاظ نمی‌کنند ما نیاز مستمر داریم برای کالای اساسی تسهیلاتی استفاده شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار