کد خبر: ۲۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 18
در حال حاضر قدرتمندترین دوربین‌ تلفن‌های هوشمند در بهترین حالت می‌توانند تصاویری با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل ثبت کنند اما کوالکام که چیپست بسیاری از موبایل‌های برند‌های معروف را تولید می‌کند، مدعی شده که در آینده کاربران می‌توانند با تلفن های هوشمندشان تصاویری با ۴ برابر رزولوشن عکس‌های فعلی ثبت کنند. به عبارت دیگر کوالکام معتقد است که گوشی‌هایی با دوربین‌ ۱۹۲ مگاپیکسلی در راهند.

دوربین‌ ۱۹۲ مگاپیکسلی

به گزارش تابناک؛ سرپرست ارشد مدیریت محصول کوالکام «Judd Heape» در مصاحبه‌ای که با وبسایت Mysmartprice داشت اعلام کرد چیپست‌های فعلی این شرکت توانایی پشتیبانی از تصاویری با رزولوشن ۱۹۲ مگاپیکسل را دارند اما هنوز هیچ لنز دوربینی به این قدرت برای تلفن‌های هوشمند استفاده نشده که بتواند توانایی‌های چیپست کوالکام را به چالش بکشد.

چیپست‌های فعلی کوالکام از تصاویری با رزولوشن ۱۹۲ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کنند

جالب اینجاست که نه تنها جدیدترین چیپست این شرکت یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ از دوربین‌هایی با رزولوشن بسیار بالا پستیبانی می‌کنند بلکه در چیست‌های دیگری نظیر اسنپدراگون ۶۶۰ یا ۶۷۰ چنین قابلتی تعبیه شده. این در حالی است که تولیدکنندگان از این دو چیپست بیشتر برای موبایل‌های اقتصادی و میان رده استفاده می‌کنند.

دوربین‌ ۱۹۲ مگاپیکسلی

البته بعید است دوربین‌ ۱۹۲ مگاپیکسلی طی چند سال آینده به تلفن‌های هوشمند اضافه شوند اما این احتمال وجود دارد که بالاخره یکی از همین تولیدکنندگان موبایل بکوشد چنین لنز‌هایی را به پرچمدارانش اضافه کند تا گوی رقابت را از دیگر شرکت‌ها برباید.

دوربین گوشی ۶۴ مگاپیکسلی تا پایان سال ۲۰۱۹ تولید می‌شود

در حال حاضر قدرتمندترین دوربین بکار رفته در تلفن‌های هوشند، آرایه دوربین سه گانه آنر ویو 20 به شمار می‌رود که از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی بهره می‌برد. البته سالانه کمپانی‌های مختلف سعی می‌کنند رکوردشکنی کنند و پرچمدارانشان را به دوربین قدرتمندتری مجهز کنند.

سرپرست ارشد مدیریت محصول کوالکام در پایان صحبت‌هایش به این مطلب اشاره کرد که تولیدگنندگان زیادی در حال توسعه و کار بر روی دوربین‌های ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسلی هستند و ممکن است تلفن های هوشمند بهره‌مند از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شوند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار