کد خبر: ۲۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 18
بهترین زمان سفر به دهلی نو، پایتخت زیبا ور رنگارنگ هند چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.

به گزارش تابناک؛ دهلی نو، پایتخت کشور هند حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر بین‌المللی، گستره‌ای از مناطق مسکونی و تجاری، معابد هندو و مساجد را شامل می‌شود. در نظر داشته باشید که تور دهلی یکی از مشهورترین انواع تور هند است. در صورتی که علاقه‌مند به سفر به هند هستید، می‌توانید در کجارو از میان تورهای ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر، بهترین تور به مقصد دهلی را انتخاب کرده و به راحتی خریداری کنید.

رود جمنا از دهلی نو می‌گذرد و یک فرودگاه بین‌المللی آن را به دیگر پایتخت‌های جهانی متصل می‌کند. برای گشت و گذارهای شهری می‌توانید از ریکشاهای سنتی (با موتور یا بدون آن) که وسیله حمل و نقل اصلی به شمار می‌آیند، از اتوبوس و یا مترو استفاده کنید.

جاهای دیدنی دهلی نو هر سال گردشگران زیادی را به سمت پایتخت، سرازیر می‌کنند. در این میان می‌توان به چندین مکان از جمله خیابان‌ها و مسجد دهلی قدیم به نام مسجد جاما هند، بازار چاندنی چوک، قلعه سرخ (لال قلعه دهلی)، محله مسلمان‌نشین نیزامودین (Nizamuddin)، بازار دیلی هات که صنایع دستی سراسر کشور را می‌فروشد و پارک باغ‌های لادی (Lodhi Gardens) اشاره کرد.

زمان سفر دهلی نو

شما همچنین می‌توانید در فستیوال‌های بی‌شماری که در سال از جمله فستیوال دیوالی در اکتبر یا جشن رنگ هولی در ماه مارس برگزار می‌شوند، شرکت کنید. علی‌رغم حضور متراکم جمعیت و ترافیک زیاد، جذابیت منحصر به فرد دهلی نو با تنوع فرهنگی بسیار، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

برای انتخاب زمان سفر بهتر است که فصل خشک دهلی نو در ماه‌های سپتامبر تا مارس (۱۰ شهریور تا ۱۱ فروردین) را برای بازدید انتخاب کنید. در این شهر با خوش‌آمدگویی گرمی روبه‌‌رو خواهید شد و هتل‌ها و رستوران‌ها به راحتی در همه جا در دسترس شما هستند. از مزه‌کردن غذاهای محلی بسیار تند، ولی خوش‌طعم مانند بریانی یا تاندوری با نان شناخته شده چاپاریس، به هیچ وجه غافل نشوید.

بهترین زمان سفر به دهلی نو بر اساس آب و هوا

زمان سفر دهلی نو

بهترین زمان سفر به دهلی نو بر اساس آب و هوا، ۲۲ ژانویه تا اول آوریل (۲ بهمن تا ۱۲ فروردین) و ۱۵ اکتبر تا ۲۳ دسامبر (۲۳ مهر تا ۲ دی) است.

دهلی نو در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۳۹ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در دهلی نو در زمان‌های مختلف سال به شدت متفاوت است. با توجه به رطوبت، هوا در نیمه‌ای از سال گرم و در نیمه دیگر دلپذیر است. احتمال بارش باران در تمام سال محتمل است. دهلی نو در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۳۹ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه ژوئن، می و جولای به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) با دمای میانگین ۴۰٫۷ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۷٫۹ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به دهلی نو بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به دهلی نو بر اساس بارش باران یا برف

اگر به دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی دسامبر، اکتبر و نوامبر به دهلی نو بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ژانویه و اوایل فوریه (اواسط تا اواخر بهمن) است.

بهترین زمان سفر به دهلی نو بر اساس رطوبت و وزش باد

دهلی نو دارای ماه‌های مرطوب زیادی و در مقابل ماه‌های خشک است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۳۳٫۲ درصد، ماه آوریل و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۷۲٫۵ درصد، آگوست است.

وزش باد در دهلی نو، معمولا بسیار آرام است. پربادترین ماه‌های سال، ژوئن و سپس می و آوریل هستند. باد ماه ژوئن با سرعت ۸٫۸ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در دهلی نو در اواسط ماه می، ۲۰٫۹ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به دهلی نو بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری دهلی نو، دسامبر و سپس ژانویه و نوامبر هستند. قیمت هتل و بلیط هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند، البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری دهلی نو، مارس است، زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به دهلی نو بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

زمان سفر دهلی نو

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی گرم می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۲۷٫۳ تا ۴۰٫۶ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۱ تا ۳ روز بارش موثر در ماه در بهار، کم است.

با توجه به آب و هوا، بهار فصل خلوت گرشگری دهلی نو است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

زمان سفر دهلی نو

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با ۵ تا ۱۱ روز بارش موثر در ماه، بیشترین میزان بارش در سال را تجربه می‌کنند.

ماه‌های ژوئن تا آگوست، از فصول خلوت گردشگری دهلی نو هستند. 

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

زمان سفر دهلی نو

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۲۶٫۸ تا ۳۵٫۲ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۱ تا ۷ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. فصل پاییز دومین فصل داغ گردشگری دهلی نو است. بنابراین ممکن سات با کمی افزایش قیمت در هزینه‌های سفر روبه‌رو شوید.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

زمان سفر دهلی نو

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۱۸٫۲ تا ۲۷٫۳ درجه سانتی‌گراد در دهلی نو بسیار مطلوب و دلچسب است. به‌صورت میانگین ۰ تا ۳ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در دهلی نو است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

بهترین زمان سفر به دهلی نو بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌های دهلی نو برای شهروندان یک زنگ تفریح از فضای شلوغ و روتین زندگی شهری هستند. رویدادهای بی‌شماری هر سال در پایتخت هند برگزار می‌شوند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین فستیوال‌های دهلی نو را به شما معرفی خواهیم کرد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

جشن هولی

فستیوال‌های دهلی

جشن هولی، معروف به فستیوال رنگ‌ها، یک فستیوال ملی و مذهبی در فصل بهار است. جشن هولی یا رنگ پاشی و آب بازی، یک روز تعطیل رسمی در تمام هندوستان است. مردم در این فستیوال، پایان زمستان و آغاز بهار طبیعت را جشن می‌گیرند.

در این جشن بر اساس یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه‌های مخصوص به سوی یکدیگر و نیز اجرای موسیقی و رقص، به پای‌کوبی می‌پردازند. همه افراد در جشن هولی، اعم از زن و مرد و پیر و جوان شرکت می‌کنند و باور دارند که با فرارسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز شده‌ است. جشن هولی از اعیاد مهم مردم هند و درست در مقابل جشن دیوالی است که در آغاز فصل سرما برگزار می‌شود.

جشن هولی ۲۰۱۹ در تاریخ ۲۰ و ۲۱ مارس (۲۹ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱ فروردین ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

روز استقلال

فستیوال‌های دهلی

پس از صد سال حکومت بریتانیا بر هند، سرانجام این کشور در تاریخ ۱۵ آگوست ۱۹۴۷ (۲۴ مرداد) توانست استقلال خود را به دست بیاورد. از آن پس در این روز در سراسر کشور، جشن و آتش‌بازی به راه است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال بای دوج (Bhai Dooj Festival)

فستیوال بای دوج هر سال در ماه اکتبر یا نوامبر در دهلی نو برگزار می‌شود. تاریخ دقیق این رویداد توسط پاندیت‌ها تعیین می‌شود. بای دوج معمولا یک روز بعد از دیوالی برگزار می‌شود. معنی نام این رویداد، روز برادر است.

دیوالی

فستیوال‌های دهلی

دیوالی یک جشنواره پنج روزه هندوها است که در سراسر هند برگزار می‌شود و قدمت آن به زمان‌های پیش از تاریخ بازمی‌گردد. طی روزهای قبل از جشن، تمام خانه‌ها پاکیزه و مرتب شده و پنجره‌ها برای خوش‌آمدگویی به لاکشمی، الهه توانگری و کامیابی گشوده می‌شوند.

دیوالی ۲۰۱۹ در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

چات فستیوال (Chhat Festival)

فستیوال‌های دهلی

چات فستیوال در حقیقت یکی از فستیوال‌های اصلی ایالت بیهار است، اما با همان شکوه در دهلی نو با احترام به خدای خورشید، در ماه نوامبر، شش روز پس از جشن دیوالی برگزار می‌شود.

چات فستیوال ۲۰۱۹ در تاریخ ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

کریسمس

فستیوال‌های دهلی

با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از مسیحیان در دهلی نو زندگی می‌کنند، هر سال در ۲۵ام دسامبر، سالروز تولد مسیح، جشن کریسمس با تزئین کردن درخت کاج، حضور پاپانوئل و هدیه دادن به عزیزان در این شهر برگزار می‌شود.

هند، آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال را به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه  دما (سانتی‌گراد)   میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه ۱۳٫۱ ۱
فوریه ۱۷٫۱ ۳٫۶
مارس ۲۳٫۲ ۲٫۳
آوریل ۲۹٫۲ ۱٫۳
می ۳۲٫۸ ۴٫۳
ژوئن ۳۳٫۴ ۶٫۹
جولای ۳۱٫۲ ۱۶٫۳
آگوست ۳۰٫۲ ۲۷٫۲
سپتامبر ۲۹٫۲ ۱۴
اکتبر ۲۵٫۸ ۱
نوامبر ۱۹٫۸ ۰٫۵
دسامبر ۱۴٫۹ ۰٫۳

میانگین ماهیانه دما و بارش در دهلی نو

توصیف اقلیم و آب و هوای کشور هند به دلیل پهناور بودن آن، آسان نیست، البته می‎توان آن را به سه فصل مجزا تقسیم کرد، یک فصل گرم، یک فصل مرطوب و یک فصل سرد.

آب و هوای گرم در بخش شمالی کشور در بازه زمانی فوریه تا مارس (۱۲ بهمن تا ۱۱ فروردین) حاکم است و در طول این ماه‌ها دما به‌صورت ممتد بالا می‌رود تا در ماه می در بالاترین نقاط کوهستانی به اوج خود برسد.

دما در مرکز کشور می‌تواند حتی به بالاتر از ۴۵ درجه سانتی‌گراد نیز برسد. در اواخر ماه می، بارش‌های موسمی با رگبارهای شدید، رعد و برق و طوفان‌ها آغاز می‌شود و از جنوب به شرق کشور، به‌صورت ممتد قوی‌تر می‌گردد. سپس این فصل تمام کشور را در بر می‌گیرد و در ماه اکتبر البته به استثنای ساحل جنوب شرقی، به اتمام می‌رسد. در منطقه مذکور، آب و هوا در ماه اکتبر تا دسامبر (۹ مهر تا ۱۰ دی) در بدترین حالت خود است.

زمان سفر دهلی نو

دما در شمال کشور در بازه زمانی اکتبر تا ژانویه (۹ مهر تا ۱۱ بهمن) به طور موثری کاهش می‌یابد، درحالی که در جنوب، آب و هوا کماکان معتدل است.

بهترین زمان سفر به هند به منطقه موردنظر شما بستگی دارد. البته ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا ۹ اسفند)، تقریبا ایده‌آل‌ترین زمان سفر به بیشتر شهرهای کشور است. اگر می‌خواهید به مناطق شمال شرقی مانند کشمیر یا کوه‌های هیماچال پرادش بروید، به شما توصیه می‌کنیم ماه‌های آوریل تا سپتامبر (۱۲ فروردین تا ۸ مهر) را انتخاب کنید.

البته باید بدانید که فصل بارش‌های موسمی بهترین زمان بازدید از صحرای راجستان و بخش‌های شمال غربی هیمالیا است.

چه زمانی به دهلی نو برویم

ماه حداقل دمای میانگین حداکثر دمای میانگین حداقل دمای ثبت شده حداکثر دمای ثبت شده تعداد روزهای بارانی
ژانویه ۸ ۲۲ ۱- ۲۸ ۲
فوریه ۱۰ ۲۵ ۰ ۳۳ ۲
مارس ۱۵ ۳۲ ۷ ۳۸ ۱
آوریل ۲۱ ۳۷ ۱۲ ۴۷ ۱
می ۲۷ ۴۲ ۱۸ ۴۵ ۲
ژوئن ۲۹ ۴۰ ۱۹ ۴۷ ۴
جولای ۲۸ ۳۷ ۲۲ ۴۴ ۸
آگوست ۲۷ ۳۵ ۲۲ ۴۱ ۸
سپتامبر ۲۵ ۳۵ ۱۸ ۴۰ ۴
اکتبر ۱۹ ۳۵ ۱۱ ۴۰ ۱
نوامبر ۱۲ ۳۰ ۵ ۳۳ ۰
دسامبر ۹ ۲۴ ۱ ۲۹ ۱

حداقل و حداکثر دما در دهلی نو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار