کد خبر: ۲۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 17
رئیس جمهور آمریکا شرکت فناوری گوگل را به کمک و همکاری با ارتش چین به واسطه انجام فعالیت های تجاری در این کشور آسیایی متهم کرده است

به گزارش تابناک؛ به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: گوگل در حال کمک به چین و ارتش این کشور است، ولی به ایالات متحده کمک نمی کند، این مساله وحشتناک است. خبر خوب این است که آنها به هیلاری کلینتون کمک کرده‌اند و نه ترامپ.


اواسط مارس نیز ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره گفت که پنتاگون نگران این است که گوگل به طور غیر مستقیم به توسعه و پیشرفت ارتش چین کمک می کند، آن هم از طریق انجام فعالیت های تجاری در این کشور.

پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت آمریکا نیز در اظهاراتی گفته است که ارتباط مستقیمی بین فعالیت های تجاری و کسب و کار و توسعه و پیشرفت ارتش چین وجود دارد.

وی همچنین مدعی شده است که سرقت سیستماتیک فناوری آمریکا توسط شرکت های چینی موجب تسریع روند پیشرفت های فنی و تکنیکی بخش دفاعی چین شده است.

طی سال های اخیر، آمریکا بارها چین را به سرقت مالکیت معنوی و جاسوسی اقتصادی متهم کرده است. برخی کشورهای خارجی دیگر نیز چین را به سرقت اطلاعات محرمانه تجاری و اقتصادی متهم کرده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار