کد خبر: ۲۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 17
نخست وزیر نیوزیلند امروز (یکشنبه) اعلام کرد، دفترش روز جمعه ایمیل عامل حمله تروریستی به دو مسجد کرایست‌چرچ را تنها چند دقیقه قبل از وقوع حادثه تروریستی دریافت کرده بود. رئیس پلیس این کشور نیز از افزایش آمار قربانیان خبر داد.

به گزارش تابناک؛ جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند اظهار کرد: من یکی از ۳۰ نفری بودم که این ایمیل را ۹ دقیقه قبل از وقوع حمله تروریستی دریافت کرده بودند.

آردرن همچنین گفت: این ایمیل شامل نام هیچ مکان یا جزئیات مشخصی نبود. این ایمیل دو دقیقه پس از دریافت جهت بررسی به نیروهای امنیتی ارسال شد.

طبق لیست غیرنهایی قربانیان که خانواده‌هاشان تهیه کرده‌اند،‌ میانگین سن نمازگران کشته شده در این حمله تروریستی بین سه تا ۷۷ سال است. مقامات رسمی تاکنون هویت قربانیان را اعلام نکرده‌اند. این لیست شامل اسامی ۴۴ مرد و چهار زن است.

آردرن تصریح کرد: این لیست غیررسمی است و ما در حال تکمیل لیست هویت قربانیان و اعلام رسمی آن هستیم.

نخست وزیر نیوزیلند اظهار کرد: عامل حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند محاکمه شده و به استرالیا تحویل داده نمی‌شود.

او ادامه داد: روند تحویل پیکرهای قربانیان به خانواده‌هایشان از امروز شروع شده و نهایتا تا روز سه‌شنبه تمامی قربانیان به خانواده‌هایشان تحویل داده خواهند شد.

نخست وزیر نیوزیلند در کنفرانسی خبری امروز خود بار دیگر خاطرنشان کرد: ما در قوانین مالکیت سلاح بازنگری می‌کنیم و این قوانین باید تغییر کنند. ما روز دوشنبه به بررسی قوانین مالکیت سلاح به طور جدی خواهیم پرداخت.

نخست وزیر این کشور همچنین افزود: تدابیر امنیتی در اطراف مساجد کشورش ادامه می‌یابد.

افزایش آمار قربانیان

همچنین مایک بوش، رئیس پلیس نیوزیلند روز شنبه از افزایش آمار قربانیان حمله تروریستی به دو مسجد شهر کرایست‌چرچ خبر داده و گفت:‌ متاسفانه آمار جدید به ۵۰ تن رسیده که ۳۶ تن آنها همچنان در بیمارستان هستند.

وی افزود: بازپرسان ما توانستند یک جسد دیگر را در مسجد پیدا کنند. حال دو تن آنها وخیم گزارش شده و پلیس لیست اسامی قربانیان را منتشر کرده است. طبق آمار قبلی، تعداد قربانیان ۴۹ تن و تعداد زخمی‌ها بیش از ۴۰ تن اعلام شده بود.

بوش خاطرنشان کرد: تدابیر امنیتی در اطراف مساجد تا زمانی که مطمئن شویم هیچ گونه تهدیدی وجود ندارد، ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تنها یک فرد در خصوص کشتار دو مسجد تحت بازجویی قرار دارد دو فرد مظنونی که پلیس بازداشت کرده هیچ ارتباطی با حادثه تیراندازی ندارند واین حمله ناشی از یک اقدام فردی است.

رئیس پلیس نیوزیلند تصریح کرد: تارانت گفته در سال ۲۰۱۷ مجوز حمل سلاح را در نیوزیلند به دست آورده است. شهروند استرالیایی به نام برنتون تارانت تا پنجم آوریل در بازداشت موقت خواهد بود و احتمال می‌رود با اتهامات بیشتری روبه‌رو شود. طبق گفته پلیس، او مجددا در برابر دادگاه حاضر می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار