کد خبر: ۲۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 17
گوردون موری، طراح هایپراسپرت افسانه‌ای مک‌لارن F1 گفته است در حال توسعهٔ یک جانشین معنوی برای این هایپرکار نمادین است. وی طی مصاحبه‌ای با روداندترک در نمایشگاه ژنو ناامیدی خود از اینکه طی دهه‌های اخیر هیچ خودروسازی خودرویی مانند مک‌لارن F1 نساخته را ابراز داشته است. موری حتی مک‌لارن اسپیدتیل سه‌نفره را هم جایگزین مناسبی برای F1 نمی‌داند.
به گزارش تابناک؛ موری دراین‌باره گفته است:

من واقعاً معتقدم که از زمان مک‌لارن F1 تاکنون هیچ‌کس خودرویی مثل آن نساخته است و دلیل این موضوع طراحی متمرکز بر یک نفر، وزن سبک، تمرکز روی بازخورد و احساس راننده، صدای V12، بازخورد فرمان و توجه به جزئیات مهندسی بوده است؛ بنابراین من فکر می‌کنم زمان آن فرارسیده که کسی یک مک‌لارن F1 دیگر بسازد

در جانشین F1 از یک شاسی فیبر کربنی مونوکوک سفارشی استفاده خواهد شد و انتظار می‌رود مانند F1، طرحی سه‌نفره داشته باشد. برای اینکه این هایپرکار جدید کاملاً مشابه سلف خود باشد، به یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی و یک گیربکس دستی مجهز خواهد شد. متأسفانه موری اطلاعات بیشتری از این خودرو اعلام نکرده است. البته او تأیید کرده که جانشین F1 خودروی سبکی خواهد بود، خیلی سبک.

وی در این رابطه گفته است:

امروزه هنگامی‌که شرکتی سوپراسپرت جدیدی با وزن کمتر از 1500 کیلوگرم تولید می‌کند، مورد تحسین قرار می‌گیرد اما شاید باورکردنی نباشد که خودروی ساخت من وزنی زیر 1000 کیلوگرم خواهد داشت

موری قصد دارد جانشین F1 را سال آینده معرفی کند اما برخلاف F1، این هایپرکار جدید توسط شرکت مک‌لارن تولید و عرضه نمی‌شود و احتمالاً با برند IGM ارائه خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار