کد خبر: ۲۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 16
اخیرا در طول پرواز مسافران به راحتی از تلفن همراه یا تبلت‌‌های خود استفاده می‌کنند و اجباری بر خاموش‌ کردن آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش تابناک؛ در گذشته‌ای نه چندان دور قبل از برخاست هواپیما از مسافران خواسته می‌شد تا تلفن همراه و لوازم الکترونیک خود را خاموش کنند؛ ولی امروزه اجباری بر خاموش کردن تلفن همراه و... وجود ندارد و فقط مهمانداران قراردادن این وسائل در حالت پرواز را گوشزد می‌کنند. حال سوال پیش آمده این است که چرا باید تلفن همراه یا سایر وسائل الکترونیک را در حالت پرواز قرار داد؟

 

حالت پرواز

این روزها شما حتی در هواپیماها آی‌پد و تبلت‌ها را مشاهده می‌کنید که خلبانان به جای استفاده از کاغذ از آن‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از تبلت‌ها و تلفن‌های بزرگ استفاده کنید. همه این دستگاه‌ها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تا مطمئن شوند هیچ تاثیری بر پرواز ندارند.

اما این همیشگی نیست!

برگردیم به سال ۲۰۱۱؛ برخی از قسمت‌های مدل‌های خاصی از صفحه نمایش پرواز هواپیماها مانند بویینگ ۷۳۷ تحت تاثیر نویزهای الکترو مغناطیسی هستند؛ اما چگونه می‌توان متوجه شد که چه دستگاه‌هایی بر این هواپیماها تاثیر دارند و چگونه این مشکل را باید برطرف کرد؟

این کار در هنگام تست بسیار دقیق هواپیماها برای راه‌اندازی اینترنت داخلی صورت می‌گیرد. بخشی از فرآیند این تست برای نشان دادن تداخل الکترومغناطیسی دستگاه‌های مختلف درون کابین انجام می‌شود زیرا برخی از دستگاه‌ها سو عملکرد دارند.

تقریبا همه تجهیزات اپراتورهای مختلف شرکت‌های هواپیمایی که توسط ایرلاین‌های بین‌المللی اداره می‌شوند، تست می‌شوند.

علاوه بر این سال‌ها است که رگلاتورهای ایمنی، خطوط هوایی، تولیدکنندگان هواپیما و هرکس دیگری که در این صنعت فعالیت می‌کند، می‌دانند که در هر پرواز تعداد زیادی از دستگاه‌ها از حالت پرواز خارج می‌شوند. به هر حال این یک واقعیت است که هواپیماها در این حالت سقوط نکرده‌اند. خواهی نخواهی برخی از دستگاه‌ها در هواپیماها روشن است، اما حقیقت این است که بیشتر دستگاه‌ها، بیشتر هواپیماها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند.

حالت پرواز

اکثر اوقات روشن بودن وسایل الکترونیکی برای هواپیما خوب نیست. بسیاری از مردم گاهی نمی‌دانند که بلوتوث ساعت، هدفون و دیگر دستگاه‌هایشان نیز باید در حالت پرواز قرار بگیرد. بسیاری حتی فراموش می‌کنند در وسایلی که در صندوقچه بالای سر خود قرار داده‌اند، دستگاه الکترونیکی دارند.

برخی به طور چشمگیری قوانین را نادیده می‌گیرند؛ آن‌ها نمی‌دانند چک کردن یک ایمیل اضطراری روی تلفن همراه‌شان، می‌تواند باعث سقوط هواپیما شود.

چیزی که می‌شود به صراحت به آن اشاره کرد، این است که هواپیمایی‌ها روی احتمال کار نمی‌کنند. یکی از دلایلی که می‌گویند هواپیما امن‌تر از ماشین، عبور از خیابان و حتی ماندن در خانه است، این است که خطوط هواپیمایی و رگلاتورهای آن‌ها با احتیاط هرچه تمام‌تر کار می‌کنند.

با همه این احتمال‌های گفته شده، بهتر است با جان خود و دیگر افراد بازی نکنیم و هنگامی که در پرواز خواسته می‌شود گوشی‌های خود را در حالت پرواز قرار دید، حتما این کار را انجام دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار