کد خبر: ۲۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 16
کسب جایزه نخست موزه‌‌های برتر جهان در نیویورک با عنوان اسکار جوایز موزه‌ای دنیا به نمایشگاه ایران مهد تمدن تعلق گرفت.

به گزارش تابناک؛ جایزه بین المللی هنرهای زیبا، یکی از مهمترین جوایز جهانی موزه ها با موضوع فرهنگ و تمدن موزه ای کشورهای دنیا در نیویورک، است، که آثار موزه‌ای نمایشگاه ایران مهد تمدن، که چندی قبل در هلند برگزار شد را حائز رتبه نخست جهان دانست.

اهمیت جایزه بین المللی هنرهای زیبا برای نمایشگاه‌های موقت بین المللی، آنقدر ویژه است که این جایزه را به عنوان اسکار جوایز موزه‌ای دنیا می‌نامند.

نظرات رئیس موزه درنتس شهر آسن، هلند؛ هری توپان، درباره جزییات این جایزه معتبر جهانی این بوده است، که رقابت میان ۹۴ موزه جهان انجام شده و نمایشگاه ایران مهد تمدن برازنده این جایزه بزرگ شده است.

جالب است که بدانید ، پس از برگزاری نمایشگاه ایران مهد تمدن، در هلند، موزه ای از آثار هلند نیز در همکاری متقابل در موزه ملی ایران برپا شد و همچنان ادامه دارد.

همچنین در این رابطه جبرئیل نوکنده مدیر کل موزه ملی ایران نیز با تشریح اهمیت این جایزه عنوان کرد:

«خوشبختانه ایران داشته های فراوانی دارد که نظیر آن در جهان کمتر وجود دارد، کما اینکه در برخی مواقع نتوانستیم از این داشته های فرهنگی و تمدنی خوب بهره‌مند شویم.

و اعطای این جایزه معتبر موزه‌ای به ایران، با وجود فشارهای برخی کشورها بر علیه ایران صورت پذیرفته است و نکته جالب نیز این است که این جایزه جهانی در نیویورک به نمایشگاه ایران مهد تمدن، در هلند تعلق گرفته است‌.

نمایشگاه ایران مهد تمدن، پس از برپایی در هلند، در روز پنجشنبه ۲۳ اسفند در موزه آلیکانته اسپانیا برپا و افتتاح می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار