کد خبر: ۲۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 16
به نظر می‌رسد ترکیب زیستی فعالی به نام " B۲G۲ " در هسته انگور وجود دارد که با تغییراتی که در محیط بدن ایجاد می‌کند مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

به گزارش تابناک؛ اگرچه هنوز درمان قطعی سرطان کشف نشده است، اما متخصان معتقدند که در طبیعت موادی وجود دارد که می‌توانند اثرات مثبتی در مبارزه با سرطان و رشد سلول‌های سرطانی داشته باشند.
بسیاری از دارو‌های درمانی برای سرطان آزمایشگاهی و صنعتی هستند، اما کارشناسان با ارائه درمان‌های ۱۰۰ درصد طبیعی کاهش ریسک ابتلا به سرطان و یا کم کردن اثرات آن را تضمین می‌کنند.

یادتان باشد گزینه‌های فوق العاده‌ای برای تقویت سیستم دفاعی بدنتان در طبیعت وجود دارد که با طیف وسیعی از بیماری‌ها مبارزه می‌کنند. اما گاهی به دلیل عدم آگاهی آن‌ها را نادیده می‌گیریم.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با یکی از بهترین مواد ضد سرطانی یعنی هسته انگور آشنا شوید:

هسته انگور می‌تواند یکی از بهترین مکمل‌ها در رژیم غذایی روزانه باشد که البته امروزه مورد توجه افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند قرار گرفته است چرا که فواید بسیاری برای بدن دارد.

هسته انگور آیا واقعا می‌تواند در مبارزه با سرطان مفید باشد؟
میلیون‌ها مردم در سرتاسر جهان انگور را به عنوان یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین میوه‌ها می‌شناسند. اما اشتباهی که در مصرف آن وجود دارد این است که هسته‌های آن را نمی‌خورند و بعضا قبل از خوردن جدا می‌کنند. هسته انگور حاوی موادی مغذی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. در حقیقت به خاطر میزان بالای آنتی اکسیدان ها، بسیاری از شرکت‌های دارویی و بهداشتی از عصاره آن در محصولات خود استفاده می‌کنند.

به هر حال مصرف هرچیزی وقتی تازه باشد، سالم‌تر است در مورد هسته انگورهم همینطور؛ وقتی آن‌ها را طبیعی مصرف کنیم عملکرد ارگان‌های مهم بدن را بهبود می‌بخشد. مورد جالبی که در تحقیقات پزشکی، دانشمندان متوجه آن شدند این بود که هسته انگور موجب تخریب سلول‌های سرطانی می‌شود.

به نظر می‌رسد ترکیب زیستی فعالی به نام " B۲G۲ " در هسته انگور وجود دارد که با تغییراتی که در محیط بدن ایجاد می‌کند مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

هسته انگور "DNA" سلول‌های سرطانی را تغییر می‌دهد
در مطالعاتی که انجام شده روغن (عصاره) هسته انگور می‌تواند با فرآیند‌های بیولوژیکی در بدن به گونه‌ای سلول‌های سرطانی را تخریب کند که اعضای درگیر، هیچگونه آسیبی نبینند. این خاصیت، تأثیزات منفی درمان سرطان را بر بدن کاهش می‌دهد.

کسانی که مسئول این تحقیقات بودند نشان دادند مواد موجود در هسته انگور، شرایطی را که تومور‌های سرطانی برای رشد و تکثیر به آن نیاز دارند تغییر می‌دهند. آن‌ها می‌توانند با افزایش گونه‌های اکسیژنی واکنشی در بدن " دی ان ای" سلول‌های سرطانی را تغییر دهند که ۶۷ درصد خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش می‌هد.


هسته انگور منبع غنی آنتی اکسیدان‌ها
تمامی خواصی که برای هسته انگور در بالا گفته شد به دلیل داشتن مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها از جمله "فنول"، "توکوفرول" و "پرانتوسیانیدین" است. این مواد بدن را از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت و از اکسیداسیون شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کنند.

علاوه بر این، هسته انگور میزان قابل توجهی ویتامین "C" و بتاکارون دارد که هر دوی این‌ها در بهبود سیستم دفاعی بدن مؤثرند.

هسته انگور و اثر پالایشی آن
یکی دیگر از مزایای استفاده از هسته انگور و مشتقات آن، تصفیه کردن خون از مواد شیمیایی، انواع دارو‌ها و عناصر مضری است که بدن با آن‌ها تماس داشته است. علاوه بر این باعث بهبود گردش خون، جلوگیری از لخته شدن آن و اکسیژن رسانی به موقع به خون می‌شود.

چگونه هسته انگور را مصرف کنیم؟
امروزه اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی و مراکز درمانی این ماده را به صورت کپسول و یا روغن هسته انگور عرضه می‌کنند.اما بهتر است آن را به صورت طبیعی و زمان خوردن انگور و یا در تهیه انواع اسموتی، دسر، کیک و شیرینی استفاده کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار