کد خبر: ۲۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 16
وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات سال ۹۸ موجب انسجام، وحدت و نشاط سیاسی در کشور خواهد بود، گفت: قطعاً شرایط سال ۹۸، سخت‌تر از سال ۹۷ نخواهد بود.

به گزارش تابناک؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست صمیمی با علما و روحانیت استان هرمزگان با تاکید بر اینکه باید بابت وجود نعمت جمهوری اسلامی شکرگزار خداوند متعال باشیم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام است و تشکیل این نظام مصداق واقعی پیروزی حق بر باطل محسوب می‌شود. هر کدام از ما باید در طول عمر خود در راستای محقق شدن اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رخدادهای سال‌های ۹۶ و ۹۷ در کشور، بیان کرد: در دی ماه سال ۹۶ با یکسری اغتشاشات و ناآرامی‌ها مواجه شدیم که این امر موجب شد که غرب به ویژه آمریکا تحلیل نادرستی از شرایط کشور ما پیدا کند. آنها به این نتیجه رسیدند که باید نارضایتی‌ها و اختلافات را در کشور ما تشدید کنند و حتی سلطنت‌طلب‌ها و منافقین دور هم جمع شدند. رئیس جمهور آمریکا نیز با بی عقلی تمام به توافق بین المللی برجام پشت کرد و از آن خارج شد و تمام فکر آنها این بود که با این اقدامات اتفاقی در کشور ما رخ دهد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با این وجود مردم ما در یوم الله ۱۳ آبان یکپارچه علیه آمریکا به خیابان‌ها آمدند و در ۲۲ بهمن سال جاری نیز با شکوه تر از گذشته و با حضور گسترده مردم، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در سال ۹۷ دشمن شدیدترین تحریم‌ها را برای ایجاد نارضایتی در کشور اعمال کرد، اظهار کرد: اما مردم ما با اقتدار در برابر این تحریم‌ها استقامت داشتند و مقام معظم رهبری نیز ساختارهای جدیدی را برای عبور موفق از این مرحله ایجاد نمودند و همه مسئولان قوا برای تلاش مضاعف پای کار آمدند. امروز که در انتهای سال ۹۷ هستیم می‌بینیم که اقدامات دشمنان به ویژه آمریکا نتیجه‌ای نداشته و آمریکا از درون دچار اختلافات بسیار است، با اروپا، چین و روسیه نیز مشکلات بسیاری دارد و در منطقه نیز دچار شکست‌های بسیاری شده است. در شرایط امروز لطف خداوند متعال به کشور ما در استقامت ملت ایران و درایت مقام معظم رهبری تجلی یافته است و در شرایط کنونی، دنیا در مسائل مختلف دنیا حق را به ایران می‌دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قطعاً شرایط سال ۹۸، سخت‌تر از سال ۹۷ نخواهد بود، بیان کرد: دشمنان هر کاری را که می‌توانستند در سال ۹۷ علیه کشور ما انجام دادند و این شرایط موجب شد که وحدت، انسجام و همدلی عملی در راستای مقابله با اقدامات دشمن در کشور ایجاد شود و با هدایت‌های مقام معظم رهبری، تدابیر دولت و تلاش مسئولان و همراهی و مقاومت مردم توانستیم این مقطع را پشت سر بگذاریم. در سال ۹۸ مسئله جدیدی که بتواند شرایط را سخت‌تر کند، نخواهیم داشت.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ تصریح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته، انتخابات همواره در کشور ما موجب انسجام، وحدت و نشاط سیاسی بوده است و در سال ۹۸ نیز چنین خواهد شد و مردم به طور همه‌جانبه برای صیانت از مهمترین دستاورد سیاسی کشور یعنی استقلال ایران اسلامی در انتخابات حضور خواهند یافت. مردم ما همواره در طول ۴۰ سال گذشته راه خود را در مقاطع مختلف به خوبی یافته‌اند.
وی همچنین با اشاره به توطئه دشمنان برای اسلام هراسی در دنیا، خاطرنشان کرد: با حمایت مالی و اطلاعاتی گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی جریانات تکفیری در منطقه ایجاد شد تا ذهنیت مردم دنیا نسبت به دین اسلام مخدوش شود، اما علمای جهان اسلام، تکفیر و خشونت را محکوم نمودند و این توطئه دشمن نیز ناکام ماند.

رحمانی‌فضلی گفت: باید توجه داشته باشیم که کلام ما موجب تقویت اسلام، نظام جمهوری اسلامی و امید در میان مردم کشور شود و قدردان نعمت بزرگ جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وزیر کشور در پایان با بیان اینکه در دوره اخیر، روند خوبی در راستای توسعه، پیشرفت و سرمایه گذاری‌های بزرگ در استان هرمزگان شکل گرفته است، اظهار کرد: ما نیز در مرکز کشور به طور جدی پیگیر امورات این استان و رفع مسائل و مشکلات آن هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار