تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 16
در سال ۲۰۱۷، دولت چین اعلام کرد که این کشور در زمینه هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ از آمریکا پیشی خواهد گرفت اما طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، ظاهرا این اتفاق یک دهه زودتر از پیش‌بینی‌ها رخ خواهد داد.

به گزارش تابناک؛ یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که مقالات تحقیقاتی چینی‌ها در زمینه هوش مصنوعی به زودی از آمریکا پیشی خواهد گرفت و پر جمعیت‌ترین کشور جهان پیشتاز این زمینه خواهد شد. این اتفاق با سرمایه‌گذاری هنگفت چین در بخش‌های آموزش و صنعت در حال رخ دادن است.

پیش از این و طی سال ۲۰۰۶ هم تعداد مقالات چین در زمینه هوش مصنوعی از ایالات متحده فراتر رفت اما منتقدان خاطر نشان کرده‌اند که این مقدار لزوما به معنای کیفیت بالاتر نیست. از سوی دیگر، چین همیشه با چالش جعلی بودن مقالات روبرو بوده و قطعا موضوع هوش مصنوعی نیز از این قضیه جدا نیست. به همین خاطر تعدادی از محققان باور داشتند افزایش پیدا کردن تعداد مقالات لزوما به معنای پیشی گرفتن چین از آمریکا نیست.

هوش مصنوعی

نمودار فوق کاهش سهم آمریکا و افزایش سهم چین در مقالات برتر زمینه هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

البته بر اساس تحقیقات تازه‌ای که از سمت موسسه Allen Institute صورت گرفته نشان می‌دهد که مقالات ثبت شده از سمت چینی‌ها تاثیر به‌سزایی روی پیشرفت هوش مصنوعی در این کشور گذاشته است.

محققان موسسه Allen Institute دریافتند که سهم آمریکا از این مقالات از ۴۷ درصد در سال ۱۹۸۲ به کمتر از ۲۹ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است. از سوی دیگر سهم چین در این زمینه افزایش پیدا کرده و به ۲۶.۵ درصد طی سال گذشته رسیده است.

در همین راستا، مدتی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده حکمی را امضا کرد که بر اساس آن دستگاه های دولت فدرال موظف شدند منابع بیشتری را به پژوهش، ترویج و آموزش هوش مصنوعی اختصاص دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار