کد خبر: ۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 14
ناسا بعد از نزدیک به نیم قرن تصمیم به باز کردن مهر و موم نمونه سنگ هایی گرفته که فضانوردان از کره ماه به زمین آورده بودند.
به گزارش تابناک؛ مدیر ناسا بر ارسال فضانوردان به کره ماه تاکید کرد

این آژانس فضایی از انتخاب دو تیم برای تجزیه و تحلیل مواد تشکیل دهنده این سنگ ها خبر داده که طی ماموریت های تاریخی آپولو ۱۵ و ۱۷ گردآوری شده بودند.

متخصصان «مرکز پروازهای فضایی گادرد» به منظور درک بهتر فراوانی ترکیبات آلی در کره ماه و چگونگی مقاومت این مواد در برابر تشعشعات کیهانی نمونه سنگ ها را بررسی خواهند کرد. در کنار این نمونه های پلمپ شده، تعداد دیگری از سنگ های کره ماه نیز در دمای بسیار سرد نگهداری می شود. 

سنگ های کره ماه
جان فون نویمان
ناسا دو طرح پیشنهادی را برای برنامه «تحلیل نمونه نسل بعدی آپولو» (ANGSA) انتخاب کرده و امیدوار است قبل از فرود مجدد بر سطح این کره بیشترین اطلاعات را در مورد آن جمع آوری کند. تیم اول به سرپرستی «جیمی السیلا» ترکیبات فرّار و پیش سازهای احتمالی آمینو اسیدها را بررسی می کند. السیلا درباره اهمیت این پروژه می گوید:

دسترسی به این سنگ ها و استفاده از فناوری های پیشرفته برای پاسخ به سوالات پیرامون کره ماه یک فرصت هیجان انگیز است. احتمالا دانشمندان قبلی هم چنین سوالاتی در ذهن داشته اند اما فناوری آن زمان اجازه یافتن پاسخ را به آنها نداده است.

تیم دوم هم با استفاده از گازهای نجیب سابقه زمین شناسی نمونه سنگ های کره ماه و بازه زمانی قرار گرفتن آنها در معرض تشعشعات کیهانی را بررسی خواهد کرد.

بازگشایی بسته بندی سنگ های کره ماه با پنجاهمین سالگرد فرود انسان بر این کره همزمان شده است. مدیر ناسا در بیانیه ای راجع به بودجه ۲۱ میلیارد دلاری این سازمان مجددا بر تصمیم این آژانس فضایی برای از سرگیری ارسال فضانوردان به کره ماه و سپس مریخ تاکید کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار