کد خبر: ۲۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 13
یک دادگاه در استرالیا خزانه‌دار ۷۷ ساله سابق واتیکان را به اتهام آزار جنسی ۲ پسربچه، به ۶ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش تابناک؛ به نقل از رویترز، کاردینال «جورج پل»، خزانه‌دار سابق واتیکان امروز (چهارشنبه) در دادگاه استرالیا به دلیل آزار و اذیت جنسی ۲ پسربچه عضو گروه کُر در ملبون در دهه ۱۹۹۰ به ۶ سال حبس محکوم شد و تا پایان عمر به عنوان یک مجرم جنسی شناخته خواهد شد.

جرایم وقیحانه جورج پل علیه این دو پسربچه در اواخر ۱۹۹۶ و اوایل سال ۱۹۹۷ در داخل کلیسای جامع سنت پاتریک ملبورن استرالیا رخ داده است. یکی از این قربانیان در سال ۲۰۱۴ فوت کرد. قربانی دیگر در مقابل دادگاه علیه این خزانه دار شهادت داد.

پیتر کید، قاضی این دادگاه اعلام کرد: کاردینال پل، من بدون هیچ شکی و بر اساس اسناد پرونده شما به این مسئله پی بردم که شما از اعتماد این قربانیان و جایگاه خود برای ارتکاب این جرایم سوء استفاده کردید.

خزانه دار سابق واتیکان به اتهام آزار جنسی کودکان به ۶ سال حبس محکوم شد

کاردینال پل در ماه دسامبر سال گذشته میلادی مجرم شناخته شد؛ اما این مسئله تا ۲۶ فوریه سال جاری میلادی به صورت عمومی مطرح نشد. او در طول برگزاری جلسات دادگاه بار‌ها اعلام بی گناهی کرد. جلسه دادگاه این مقام ارشد کلیسای کاتولیک به صورت زنده از تلویزیون پخش شد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، پل ۷۷ ساله را از گروه مشاوران خود اخراج کرد. مقامات مدرسه‌ای که پل در کودکی در آن تحصیل می‌کرد اعلام کردند اسم مدرسه را که به احترام پل به نام او نامگذاری شده بود تغییر خواهند داد. جرم این مقام ارشد واتیکان رسوایی بی‌سابقه‌ای برای مقامات کلیسای کاتولیک به شمار می‌رود، کلیسایی که اعتبار آن در سه دهه گذشته در آمریکا، شیلی، استرالیا و دیگر نقاط جهان با پرونده‌های سوء استفاده جنسی از کودکان تخریب شده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان در ماه فوریه سال جاری میلادی هم در یک سخنرانی خواستار مبارزه‌ای تمام عیار با اینگونه جرایم شد و گفت: این‌ها جرایمی هستند که باید از روی کره زمین پاک شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار