کد خبر: ۲۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 12
روز شنبه 18 اسفند ماه بود که تعدادی از اعضای شورای عالی فضای مجازی با شرکت در رویدادی به نام «فضای مجازی پاک» از نشانِ «در نشان» رونمایی کردند. در همین رویداد، «سعید جلیلی»، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد که از وزیر ارتباطات (که در مراسم حضور نداشت) درخواست می‌کند تا این نشان ملی را در یونیکد ثبت کند تا در ایران جایگزین @ شود و کاربران در فضای مجازی فارسی از «در نشان» استفاده کنند.

به گزارش تابناک؛ «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات امروز (21 اسفند) در حاشیه نشست سالانه هیات عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در وزارت ارتباطات، اعلام می‌کند که هنوز درخواستی در این رابطه از سوی شورای عالی فضای مجازی دریافت نکرده است. جهرمی در توضیح اتفاقی که افتاده گفت:
«جمعی از افرادی که در واقع یک NGO هستند یک نشست به نام فضای مجازی پاک را برگزار کردند. چند سال هم است که این رویداد برگزار می‌شود. این افراد از دکتر فیروزآبادی دعوت کرده بودند و پیشنهاد دادند تا این نشان ثبت شود. حضور آقای فیروزآبادی در این مراسم، به این معنا نیست که این درخواست، درخواست شورای عالی فضای مجازی است و یا مورد تایید آنهاست. به ما هم ابلاغ نکرده‌اند که باید چنین کاری انجام دهیم.»
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا اساساً چنین نمادی می‌تواند در فضای مجازی فارسی کاربرد ویژه‌ای داشته باشد یا خیر، گفت:
«کدام مشکل ما قرار است با این نماد حل شود؟ چون نه مطالعه کرده‌ام و نه می‌دانم ایده‌شان چیست، و فقط در حد مطالبی که در فضای مجازی مطرح شده درباره این موضوع شنیده‌ام، نمی‌دانم اینکه ما یک یونیکد داشته باشیم قرار است چه بخشی از مشکلات ما را حل کند. باید ببینیم این درخواستی که وجود داشته واقعاً برای ما می‌آید یا خیر.»
لازم به اشاره است که تمام این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد پس از انتشار این خبر، کاربران در شبکه‌های اجتماعی واکنش منفی گسترده‌ای به «در نشان» که در واقع می‌خواست جایگزینی برای @ در وب فارسی باشد، نشان دادند.

منبع:فصل اقتصاد

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار