کد خبر: ۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 12
رئیس‌جمهور ونزوئلا در نطقی تلویزیونی همتای آمریکایی خود را شخصا مسئول حمله سایبری به سیستم برق‌رسانی ونزوئلا دانست.

به گزارش تابناک؛ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه، دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، را شخصا مسئول حمله سایبری به سیستم برق‌رسانی ونزوئلا دانست.

او در سخنرانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت: «ترامپ مسئول اصلی حمله سایبری به سیستم برق‌رسانی ونزوئلاست. او گفته بود همه سناریوها [علیه کاراکاس] محتمل است و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی وی، اظهاراتش را تکرار می‌کنند. حمله سایبری بزرگی علیه ونزوئلا صورت گرفته است و فقط دولت آمریکا فن‌آوری [انجام این نوع حمله را] دارد.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه اظهاراتش از بازداشت دو نفر که قصد خرابکاری در نیروگاه برق آبی سیمون بولیوار را داشتند، خبر داد و اعلام کرد جرم این دو نفر در واقع جنایت علیه بشریت و خیانت به کشور است و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

شایان ذکر است، از تاریخ هفتم مارس ساکنان دست‌کم ۲۰ ایالت از مجموع ۲۳ ایالت ونزوئلا برق ندارند. شرکت دولتی «کورپوالک» ونزوئلا اعلام کرد این خاموشی و قطعی برق به دلیل وقوع حادثه‌ای در نیروگاه برق آبی سیمون بولیوار است. مادورو نیز در اظهاراتی «امپریالیسم آمریکا» را مسئول این حادثه دانست. در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا هرگونه دست داشتن در این موضوع را رد کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار