کد خبر: ۲۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 11
رهبر سابق کاتالونیا که در خودتبعیدی در بلژیک به سر می‌برد، در انتخابات ۲۶ مه پارلمان اروپایی به عنوان نامزد حزب سیاسی خودش شرکت می‌کند.

به گزارش تابناک؛ به نقل از پایگاه خبری رویترز، حزب کارلس پوجدمون، رهبر سابق کاتالونیا موسوم به "همه با هم برای کاتالونیا" (JxCat) روز یکشنبه از شرکت او در انتخابات پنجم خرداد برای پارلمان اروپایی خبر داد.

پوجدمون ۵۶ ساله در اکتبر ۲۰۱۷ از اسپانیا گریخت. پیش از آن مادرید حاکمیت مستقیم بر کاتالونیا اعلام کرده بود. این منطقه غنی در شمال شرق اسپانیا بر پایه یک رفراندومی که دادگاه‌های اسپانیا آن را غیر قانونی دانستند، به صورت یکجانبه اعلام استقلال کرد.

پوجدمون در پیامی توئیتری نوشت: این لحظه‌ای است که باید گام دیگری برای بین‌المللی کردن حق تعیین سرنوشت کاتالونیا از قلب اروپا به سراسر جهان برداشت.

پوجدمون و پنج تن دیگر از رهبران سابق کاتالونیا که خودشان را در کشورهای اروپایی تبعید کردند، در صورت بازگشت به اسپانیا بازداشت می‌شوند. پوجدمون که حدود ۲۲ ماه رهبری کاتالونیا را بر عهده داشت، با اتهام یاغی‌گری در اسپانیا روبروست.

هنوز مشخص نیست که آیا پوجدمون در صورت پیروزی می‌تواند به عنوان عضو پارلمان اروپایی سوگند یاد کند یا خیر. ملزومات نامزدها در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار