کد خبر: ۲۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 10
قهرمانی نماینده دادستان تهران در دادگاه گروه هدایتی ضمن اشاره به افتتاح ۲۴۲ حساب برای پسر ۸ ساله مهدی موسوی‌نژاد در یک روز گفت: این دلیل بر پولشویی است.

به گزارش تابناک؛ سومین جلسه رسیدگی به اتهامات فساد مالی هدایتی در شعبه سوم مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد و نماینده دادستان در خصوص اظهارات وکیل متهم اظهارات وکیل متهم سیدمهدی موسوی‌نژاد اظهار کرد: آقای وکیل می‌گویند که موکل نقشی در اخذ تسهیلات نداشته در حالیکه ضمانتنامه‌ها خرید و فروش شده و وی نباید وجه ضمانتنامه‌ها را می‌گرفت بلکه شرکت ذینفع باید این وجوه را می‌گرفت.

وی افزود: علاوه بر اینکه ضمانتنامه حُسن انجام تعهد بسته شده اما از آن به جای ضمانت‌نامه تعهد پرداخت استفاده شده درحالیکه ضمانت حُسن انجام تعهد 15 درصد قرارداد پایه را شامل می‌شود، اما ضمانت تعهد پرداخت باید معادل قرارداد پایه باشد ضمن اینکه در متن قرارداد شرکت کوه‌آوران جیحون و کانسانت گفته شده است این ضمانتنامه‌ها برای تنزیل است یعنی این ضمانت‌نامه‌ها به شرکت ذینفع داده شود و شرکت سهمی به آقایان بدهد و بعد چندین ماه درصورتیکه معامله کننده خودش ثمن را ندهد و مشکلی پیش بیاید به بانک مراجعه کند و پول را بگیرد.

نماینده دادستان در خصوص سپرده حسین هدایتی نزد بانک سرمایه نیز گفت: سپرده بابت این بوده که پشتوانه معنوی برای هدایتی باشد و اگر اقساط هم داده نمی‌شد بانک نمی‌توانست اقساط را از آن محل کسر کند.

قهرمانی در خصوص گشایش 242 حساب برای پسر 8 ساله متهم در یک روز نیز گفت: این همه حساب در یک روز افتتاح شود و خودتان هم همه کاره‌اش باشید این دلیل بر پولشویی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار