کد خبر: ۲۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 10
کوالکام در پی دریافت غرامت ۳۱ میلیون دلاری از اپل به خاطر نقض مالکیت معنوی پتنت هایش است.
به گزارش تابناک؛ کوالکام ادعا می‌کند که اپل در بعضی از آيفون‌های خود از برخی پتنت‌های ثبت شده توسط این کمپانی بدون گرفتن اجازه استفاده کرده و حال باید برای هر آیفون تولید شده ۱.۴۰ دلار بپردازد. یکی از این پتنت‌ها به اتصال سریع گوشی به اینترنت پس از روشن شدن اشاره می‌کند. یکی دیگر نیز به پردازنده گرافیکی و عمر باتری دستگاه مربوط بوده و آخری هم به سریع‌تر دانلود شدن اپلیکیشن‌های روی گوشی کمک می کند.
اپل قصد دارد رقم ارائه شده توسط کارشناسان کوالکام را با انجام بررسی‌های جدید کاهش دهد.

۳۱ میلیون دلار شاید برای کمپانی بزرگی مانند اپل که سال گذشته میلادی ارزش آن از ۱ تریلیون دلار عبور کرد رقم ‌آن‌چنان بزرگی نباشد اما کوالکام با پیروزی در این دعوای حقوقی می‌تواند خود را به عنوان شرکتی مطرح کند که حتی کمپانی بزرگی مانند اپل هم از ایده‌های آن برای تولید گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

کوالکام

به طور کلی، تمام آیفون‌هایی که از ماه جولای ۲۰۱۷ با تراشه‌های اینتل عرضه شده‌اند شامل این شکایت خواهند شد. اپل از سال ۲۰۱۶ شروع به استفاده از مودم‌های اینتل در برخی مدل‌های آیفون 7 و 7 پلاس کرده بود. در حال حاضر این کمپانی استفاده از مودم‌های اینتل را نسبت به کوالکام ترجیح می‌دهد. از سوی دیگر، اپل مدتی پیش ادعا کرد که یکی از مهندسان سابق این کمپانی در توسعه یک فناوری جدید که توسط کوالکام ثبت شده، نقش مهمی داشته و باید نامش در این پتنت ذکر می‌شد.

درگیری‌های بین اپل و کوالکام به موضوع دنباله داری در دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. پیش از این این کمپانی اپل را به موارد متعددی از جمله سرقت اسرار تجاری متهم کرده و مدعی شده است که تقاضای اپل برای نوآوری سالیانه هزینه گزافی را به این شرکت تحمیل کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار