کد خبر: ۲۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 09
در فاصله یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یکی از نامزدهای حزب دموکرات با ارائه طرحی پیشنهادی از برنامه‌هایش برای چندپاره کردن غول های فناوری آمریکا و فشار بر آنها خبر داده است.
به گزارش تابناک؛ وارن: شرکت های بزرگ نفس طبقه متوسط را بریده‌اند

«الیزابت وارن»، سناتور دموکرات ایلات ماساچوست ماه گذشته به طور رسمی کمپین خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را آغاز کرد.

وی ظاهرا چندان دل خوشی از کمپانی بزرگ ندارد چرا که قبلا تاکید کرده بود کمپانی های بزرگ آمریکا نخبگان را خریداری کرده و بلایی سر طبقات پایین تر جامعه آورده اند که به سختی نفس می کشند. او در جدیدترین اظهار نظر خود از طرح هایی برای تجزیه غول های فناوری نظیر گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون خبر داده است.

سناتور وارن در این طرح خواستار لغو ادغام هایی شده که به باور او به صورت غیرقانونی شرایط رقابت را از بین برده اند. به عبارت دیگر هدف وی این است که اینستاگرام و واتس اپ از دست فیسبوک خارج شوند. همچنین در صورت عملی شدن این طرح کنترل مسیریاب ویز یا شرکت های «نست» و «دابل کلیک» از کنترل گوگل خارج  شده و آمازون هم چاره ای جز جدا شدن از شرکت های خریداری شده نخواهد داشت.

یکی از بزرگترین منابع درآمدی شرکت هایی نظیر فیسبوک فروش بخشی از داده های کاربران به کمپانی های تبلیغاتی است اما الیزابت وارن می خواهد مانع از فروش یا انتقال این اطلاعات به کمپانی های ثالث شود.

الیزابت وارن

طرح های نامزد ریاست جمهوری به همین جا ختم نمی شود و تقسیم کردن شرکت های فناوری به دو بخش با درآمد بیش از ۲۵ میلیارد دلار و کمتر از این میزان هم در دستور کار وی قرار دارد. بخش اول که Platform Utilities نامیده می شوند حق ایجاد فروشگاه برای عرضه مستقیم محصولاتشان را ندارند، در نتیجه شرکت هایی نظیر آمازون و گوگل نمی توانند در فروشگاه های آنلاین به رقابت با موسسات کوچکتر بپردازند.

کمپانی های فناوری بزرگ در صورت تخطی از این قوانین باید خود را برای پرداخت جریمه ای بسیار سنگین و معادل ۵ درصد از درآمدشان آماده کنند.

وارن قبلا مدعی شده بود که نسب او به سرخپوست‌ها بازمی گردد و ترامپ هم از روی تمسخر او را پوکاهانتس، دختر یکی از قبائل سرخپوستی خطاب می کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار