کد خبر: ۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 05
گوگل اقدام به ثبت چند پتنت یا حق امتیاز انحصاری در اداره تجارت ایالات متحده کرده است که بر اساس آن قصد دارد استان سرایی و داستان خوانی را یک مرحله جلوتر ببرد و این کار با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده و در یک کتاب Popup خواهد بود که میتواند به سادگی با خواننده تعامل برقرار کند.

شاید یکی از اولین و مهمترین پروژه های مربوط به واقعیت افزوده را باید کارت های واقعیت افزوده ای دانست که با
Nintendo 3DS روانه بازار شد. در سال 2011 این کارت ها به همراه کنسول بازی نینتندو میتوانست برای مدتها شما را با کاراکترهای سه بعدی که از میان کارت ها بیرون می آمدند، سرگرم سازد.

حال گوگل اقدام به ثبت چند پتنت یا حق امتیاز انحصاری در اداره تجارت ایالات متحده کرده است که بر اساس آن قصد دارد استان سرایی و داستان خوانی را یک مرحله جلوتر ببرد و این کار با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده و در یک کتاب Popup خواهد بود که میتواند به سادگی با خواننده تعامل برقرار کند.

پتنت اول برای یک «کتاب تعاملی» است که از حسگرها حرکت و فشار که در صفحات آن به کار گرفته شده است، بهره میبرد. بعد از آن یک لنز کوچک اقدام به نمایش تصاویر در صفحات خواهد کرد که این تصاویر با توجه به چیزی بود که کاربر در صفحه کتاب آن را لمس کرده باشد. همچنین در این کتاب از بلندگو نیز برای پخش صدای مرتبط استفاده خواهد شد.

پتنت دیگر گوگل مربوط به یک تبلت است که در دل یک کتاب جای داده شده است. در نتیجه این کار هر صفحه از کتاب شامل یک صفحه عمودی نیز خواهد بود که اطلاعات تکمیلی را در مورد همان صفحه از کتاب نمایش میدهد.

پروژه جدید گوگل: کتاب Popup مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده


البته در مورد پتنت ها یک نکته صادق است و آن اینکه آنها به هیچ وجه نشان دهنده محصول نهایی که تولید خواهد شد، نیستند. در مورد پتنت جدید گوگل نیز هرچند همه شواهد و قراین نشان دهنده ساخت یک کتاب با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده است، اما باید منتظر ماند و دید که محصول نهایی دقیقا به چه شکل و شمایلی عرضه خواهد شد.


منبع : GSM Arena

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار