کد خبر: ۲۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 06
مهم نیست یک استریمر باشید یا خواننده یا تنظیم کننده‌ی آهنگ؛ همه‌ی ما ممکن است گاهی نیاز داشته باشیم که به ویرایش صدا‌های ضبط شده بپردازیم. بیشتر متخصصین حوزه‌ی صدابرداری از نرم افزار‌ها و ویرایشگر‌های حرفه‌ای برای این کار استفاده می‌کنند. مثلا Audacity یا Adobe Audition و حتی Avid Tools Pro جزو مشهورترین این نرم افزار‌ها به شمار می‌آیند.
به گزارش تابناک؛ اما گاهی اوقات دسترسی به این نرم افزار‌ها امکان پذیر نیست. قیمت بالا، استفاده از دستگاه‌هایی مثل کروم بوک و ... همه از دلایلی هستند که دسترسی شما به نرم افزار‌های حرفه‌ای را از بین می‌برند. اما جالب است بدانید که حتی در این مواقع هم می‌توانید صداهای ضبط شده را ویرایش کنید.

در این مطلب قصد داریم به معرفی ۵ ابزار برتر برای ویرایش صدا اشاره کنیم که همگی آنلاین هستند و بدون نیاز به نصب، می‌توانید از آن‌ها برای ویرایش صداهای ضبط شده بهره ببرید. با ما همراه باشید.

۱. Beautiful Audio Editor

ویرایش صدا

ابزار  Beautiful Audio Editor به شما این امکان را می‌دهد که ده‌ها نوع فایل صوتی مختلف را بارگذاری کنید، و پروژه‌های خود را روی گوگل درایو ذخیره نمایید. این نرم افزار به طور مستقیم از طریق فایرفاکس و کروم قابل استفاده است و می‌توانید فایل‌های صوتی به مدت زمان نزدیک به یک ساعت را ویرایش کند.

اگر پیش از این به استفاده از Audacity عادت داشتید، رابط کاربری این ابزار آنلاین برایتان آشنا خواهد بود. Beautiful Audio Editor از ویرایش چند ترک به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که مقدار صدای هرکدام از ترک‌های مورد استفاده را تنظیم کنید.

علاوه بر موارد یاد شده این ابزار آنلاین افکت‌های صوتی مختلفی دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فایل‌های صوتی خود را ویرایش کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این ابزار آنلاین امکان تغییر سطح صدای فایل صوتی در چند نقطه‌ی مختلف است. به این معنی که می‌توانید در برخی از نقاط صدا را قطع کرده و سپس آن را به مرور زمان تا بیش از ۶ دسی‌بل ارتقاء دهید.

ویژگی‌های قابل توجه: 

  • امکان ویرایش چند ترک به صورت همزمان
  • امکان قطع کردن و تنظیم جداگانه‌ی هرکدام از ترک‌ها
  • برخورداری از ده‌ها افکت صوتی مختلف
  • امکان تغییر سرعت فایل‌های صوتی
  • امکان ایجاد نقاط مختلف روی ترک برای بلند یا کم کردن صدا

۲. Sodaphonic

ویرایش صدا

اگر ابزار‌هایی مانند Beautiful Audio Editor کمی برای کار شما پیچیده هستند، می‌توانید از ابزار ساده‌تری مثل Sodaphonic استفاده کنید. کار با این نرم افزار آنلاین بسیار ساده است.

بعد از آنکه فایل MP3 یا OGG را در نرم افزار ایمپورت کردید، می‌توانید به سرعت نسبت به قطع کردن، بریدن یا حذف کردن آن فایل اقدام کنید. امکان اضافه کردن حالت‌های Fade-in (زیاد شدن تدریجی صدا) یا Fade-Out (کم شدن تدریجی صدا)، قطع کردن صدای بخشی از فایل صوتی خود یا معکوس کردن پخش صدا از امکانات این نرم افزار به شمار می‌رود. ابزار آنلاین یاد شده حتی به شما این امکان را می‌دهد که از فایل‌های درون حساب کاربری دراپ باکس خود به صورت مستقیم استفاده کنید.

لازم به ذکر است که ابزار یاد شده به هیچ عنوان به قدرتمندی نرم افزار‌های حرفه‌ای مثل Audacity و Adobe Audition نیست اما می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که بتوانید با استفاده از آن به سرعت بخشی از کار‌های ساده‌ی خود روی فایل‌های صوتی را انجام دهید.

ویژگی‌های قابل توجه:

  • امکان قطع کردن، حذف کردن، بریدن و کپی و پیست کردن فایل‌های صوتی
  • ایمپورت مستقیم فایل‌ها از دراپ باکس
  • امکان اضافه کردن Fade-in و Fade-Out به ساده‌ترین شکل ممکن
  • امکان ضبط صدا
  • ذخیره‌ی فایل‌ها با فرمت‌های MP3 یا WAV

۳. Bear Audio Tool

ویرایش صدا

نرم افزار Bear Audio Tool ویرایشگر آنلاین صدا محسوب می‌شود که بر پایه‌ی HTML5 توسعه داده شده و قادر است به طور مستقیم فایل‌های ذخیره شده روی هاردتان را ویرایش کند. این موضوع به این معنی خواهد بود که نیازی نیست تا فایل‌های صوتی خود را برای ویرایش کردن آپلود کنید.

نرم افزار آنلاین یاد شده همه‌ی امکانات یک ویرایشگر ساده را دارد. با استفاده از آن می‌توانید به قطع کردن، بریدن و جابجایی فایل‌های صوتی بپردازید. علاوه بر این امکان اضافه کردن افکت‌های مختلف به فایل‌های صوتی نیز وجود خواهد داشت.

علاوه بر این که قادر هستید تا فایل‌های صوتی خودتان را به پروژه اضافه کنید، این امکان را دارید که به ضبط صدا و ایمپورت کردن مستقیم فایل‌های صوتی از طریق URL بپردازید. در واقع می‌توانید با اضافه کردن URL یک فایل تصویری از یوتیوب صدای آن را ویرایش کنید.

ویژگی‌های قابل توجه:

  • امکان ایمپورت به صورت آنلاین و آفلاین
  • دارای کتابخانه‌ی صوتی داخلی
  • برخورداری از عملکرد‌های Undo و Redo
  • امکان ایمپورت کردن صدا با استفاده از لینک‌های یوتیوب
  • امکان تبدیل فرمت

۴. Hya-Wave

ویرایش صدا

بر خلاف دیگر نرم افزار‌های آنلاینی که در این مطلب معرفی کردیم، Hya-Wave منحصرا برای ویرایش سمپل‌های صوتی طراحی شده است. رابط کاربری این نرم افزار آنلاین ساده و نو آورانه است و در آن می‌توانید امکانات استانداردی نظیر بریدن، قطع کردن و الصاق عملکرد‌های مختلف را مشاهده کنید.

شما این امکان را خواهید داشت تا فایل‌های صوتی خود را در نرم افزار ایمپورت کنید یا اینکه به صورت مستقیم از طریق مرورگر به ضبط صدا بپردازید. ویرایشگر صوتی آنلاین Hya-Wave دارای ۱۸ فیلتر صوتی مختلف هم هست.

وقتی یکی از افکت‌ها را انتخاب می‌کنید، یک پیچ برای تنظیم فیلتر اعمال شده در تصویر ظاهر می‌شود تا بتوانید آنطور که می‌خواهید فایل صوتی خود را ویرایش کنید. پیش از آنکه تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید می‌توانید هر چند بار که دلتان می‌خواهد به نتیجه‌ی نهایی گوش کنید.

ویژگی‌های قابل توجه:

  • کتابخانه‌ی صوتی حاوی ۱۸ فیلتر متنوع و کاربردی
  • امکان بررسی فایل صوتی پیش از اعمال تغییرات
  • امکان تنظیم و ویرایش هرکدام از فیلتر‌ها به صورت جداگانه
  • امکان انتشار پروژه به صورت مستقیم با استفاده از لینک و یا به اشتراک گذاری نتیجه‌ی نهایی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی ساده و نوآورانه

۵. TwistedWave Online

ویرایش صدا

ویرایشگر صوتی TwistedWave Online احتمالا شناخته شده ترین نرم افزار این لیست باشد. نرم افزار یاد شده نسخه‌ی آنلاین نرم افزار پولی ویرایشگر صداست که در پلتفرم‌های مک و iOS می‌توانید از آن استفاده کنید.

البته نسخه‌ی آنلاین این نرم افزار کاملا رایگان است اما بسیاری از ویژگی‌های نسخه‌ی نرم افزار اصلی را ندارد. با این حال می‌توانید در این ابزار افکت‌های متنوع VST را مشاهده کنید.

ویرایشگر صدای TwistedWave Online از ضبط صدا پشتیبانی می‌کند و می‌توانید صداهای ضبط شده را به فرمت‌های MP3 تبدیل کنید. بعد از پایان ویرایش فایل صوتی خود، قادر خواهید بود که آن را به صورت مستقیم دانلود کرده یا آن را در SoundCloud یا گوگل درایو آپلود کنید. پروژه‌های شما به صورت خودکار روی ابر ذخیره می‌شود و از هر طریقی قابل دسترس خواهد بود.

نسخه‌ی وب TwistedWave کاملا رایگان است؛ اما باید به این نکته توجه کنید که نسخه‌ی رایگان و آنلاین این نرم افزار تنها اجازه‌ی ویرایش فایل‌های صوتی تا پنج دقیقه را در اختیارتان قرار خواهد داد. برای از بین بردن این محدودیت‌ها باید با پرداخت هزینه، اشتراک ماهانه‌ی آن را خریداری کنید.

ویژگی‌های قابل توجه:

  • برخورداری از کتابخانه‌ی صوتی VST
  • امکان ضبط صدا
  • ذخیره سازی پروژه‌ها روی ابر و دسترسی آسان
  • امکان آپلود کردن فایل نهایی روی SoundCloud یا گوگل درایو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار