کد خبر: ۲۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 02
روز گذشته اپل میزبان نشست سالانه سهام دارانش بود و آنطور که بلومبرگ گزارش داده تیم کوک مدیرعامل این شرکت در جریان نشست اخیر در رابطه با آینده اپل و محصول بعدی آن که میتواند عینک هوشمند اپل باشد صحبت کرده.
به گزارش تابناک؛ حالا که درآمدهای کمپانی کالیفرنیایی به خاطر فروش ضعیف آیفون (افت ۱۵ درصدی درآمدهای سال به سال در طول تعطیلات) پایین آمده، اپل در نظر دارد روی دومین بخش بزرگ از کسب و کارش یعنی واحد خدمات تمرکز نماید.

خدمات که پربازده ترین بخش عملیاتی اپل محسوب می شود دربرگیرنده واحدهایی نظیر اپل پی، اپ استور، آیتونز، AppleCare، اپل موزیک و مواردی از این دست می شود. کوک اعلام کرده که اپل قصد دارد سال آینده هدف فروش ۵۰ میلیارد دلاری را در درآمدهای خدمات خود به ثبت برساند که این رقم نسبت به رقم ۲۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۶ افزایشی بالغ بر دوبرابر را نشان می دهد.
تیم کوک: درآمدهای اپل از سرویس های آن باید به ۵۰ میلیارد دلار برسد

البته این به معنای ضعف عملکرد اپل در توسعه دستگاه های جدید نیست. کوک به حاضران در جلسه اعلام نمود که اپل در حال «کشت بذرهایی» است و «شانسش» را روی محصولات جدید امتحان می کند که «هوش از سرتان می برند». بسیاری این گفته های کوک را به توسعه عینک هوشمند اپل نسبت دادند.

تیم کوک

اگر خاطرتان باشد تیم کوک پیشتر در صحبت هایش به تمجید از واقعیت افزوده پرداخته بود و حالا به اعتقاد بسیاری محصول بزرگ بعدی مد نظر کوک میتواند عینک هوشمند اپل با پشتیبانی از واقعیت افزوده باشد. در سال ۲۰۱۷ میلادی جین مانستر تحلیلگر Loup Ventures  در این باره گفت که عینک هوشمند اپل حتی از آیفون نیز بزرگ تر خواهد شد.

به باور کارشناسان عینک واقعیت افزوده اپل سال ۲۰۲۱ به بازار می آید

او پیش بینی کرده بود بعدا از آنکه عینک هوشمند اپل عرضه شد آیفون دیگر بخش اعظم درآمدهای این شرکت را تشکیل نخواهد داد. این تحلیلگر که پیشتر ابراز امیدواری کرده بود عینک های واقعیت مجازی اپل در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شوند به تازگی پیش بینی هایش را تغییر داده و اینبار سال ۲۰۲۱ را برای عرضه این محصول محتمل دانسته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار