تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 28

به گزارش تابناک؛ سئات در کنگرهٔ جهانی موبایل در بارسلونا، کانسپت الکتریکی کوچکی بنام مینیمو (Minimo) را معرفی کرده است که چشم‌انداز این برند اسپانیایی از آیندهٔ حمل‌ونقل شهری را نشان می‌دهد. هرچند این فعلاً یک کانسپت است اما سئات تأیید کرده که نسخهٔ تولیدی مینیمو در سال 2021 به بازار خواهد آمد. این وسیلهٔ نقلیۀ الکتریکی چهارچرخ، ایدهٔ ترکیب اندازهٔ کوچک یک موتورسیکلت را با ایمنی و راحتی یک خودرو مطرح کرده است یعنی چیزی مشابه رنو توئیزی.

مینیمو با تنها 2.5 متر طول و 1.24 متر عرض، می‌تواند دو نفر را حمل کند درحالی‌که روی جاده تنها 3.1 مترمربع فضا اشغال می‌کند که بیش از 50 درصد کمتر از یک خودروی شهری معمولی است. برخلاف توئیزی، سئات مینیمو از کابینی کاملاً بسته با ترکیب صندلی‌های 1+1 برخوردار است. درهای این کانسپت اسپانیایی اما نامتقارن هستند یعنی درِ سمت چپی کوچک‌تر از در سمت راست است. این درها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا امکان باز کردن آن‌ها در تنگ‌ترین فضاها وجود داشته باشد.

همان‌طور که گفته شد، قوای محرکهٔ این کانسپت کوچک از نوع تمام الکتریکی است اما ویژگی جالب این قوای محرکه، باطری‌های آن هستند که به‌راحتی در عرض چند ثانیه می‌توان آن‌ها را تعویض کرد؛ یعنی در صورت خالی شدن باطری‌ها، بجای صرف زمان برای شارژ می‌توان آن‌ها را به‌سرعت با باطری‌های شارژ شده تعویض نمود که این ویژگی مینیمو را قادر می‌سازد سفر خود را سریع‌تر از دیگر خودروهای الکتریکی ادامه دهد. به گفتهٔ سئات، مینیمو با شارژ کامل باطری‌هایش می‌تواند بیش از صد کیلومتر را طی کند.

سئات معتقد است که قابلیت تعویض باطری‌های مینیمو می‌تواند هزینه‌های نگهداری آن در سرویس اشتراک شهری خودرو را کاهش دهد. دیگر ویژگی‌های کلیدی این کانسپت مثل کلید دیجیتالی و تکنولوژی اندروید اتوی بی‌سیم نیز مینیمو را به گزینهٔ ایده‌آلی برای این سرویس تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این، مینیمو برای تجهیز به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح چهار نیز طراحی شده که این یعنی وقتی این تکنولوژی آماده شود، ماشین می‌تواند به‌صورت خودکار، درخواست‌کنندهٔ خودرو را سوار کرده و او را به مقصد برساند. سئات مینیمو پس از اولین معرفی در کنگرهٔ جهانی موبایل، در نمایشگاه ژنو نیز به نمایش درخواهد آمد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار