کد خبر: ۲۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 28
سامسونگ و هواوی دیروز تصمیم گرفتند که اختلاف نظر حقوقی ۲ سال پش خود را حل کنند و با اعلام این تصمیم به دادگاه، پرونده حقوقی خود را ببندند.
سامسونگ و هواوی

به گزارش تابناک؛ این پروند در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد. در آن زمان هواوی و سامسونگ مدعی شده بودند که هر دو از مقررات قرارداد‌ها و پتنت‌ها را نقض کرده‌اند. قرار بود شهریور ماه آینده دادگاهی رسمی برگزار شود و هیئت منصفه درباره‌ی این ادعا‌ها تصمیم بگیرند.

سامسونگ مدعی بود که هواوی تعهدات حق لیسانس FRAND خود را زیر پا گذاشته است. بر اساس تهدات FRAND  که از سر واژه‌های fair, reasonable, and nondiscriminatory به معنی منصفانه، منطقی و بدون تبعیض برگرفته شده، هواوی باید رفتار ضد رقابتی خود را کنار بگذارد و طرح مفهومی بسیار از پتنت‌های خود را با دیگر کمپانی‌ها به اشتراک بگذارد. با این وجود به نظر می‌رسد که سامسونگ و هواوی بالاخره توانسته‌اند با هم به نتیجه‌ی مشترکی برسند و مشکلات حقوقی خود را حل کنند.

سامسونگ و هواوی

سال ۲۰۱۶ هواوی سامسونگ را به خاطر نقض حقوق مالکیت معنوی اش در حوزه تکنولوژی ها و نرم افزارهای موبایل (4G LTE) هم در آمریکا و هم در چین مورد پیگرد قانونی قرار داد.

برخلاف آنچه در بسیاری از پرونده های حقوقی مشاهده می کنید شاکی این پرونده در دادخواست خود خواهان دریافت جریمه نشده بود و در مقابل خواستار آن بود که سامسونگ نیز امکان استفاده از پتنت هایش را برای آن فراهم نماید.

سامسونگ و هواوی
سال ۲۰۱۷ میلادی هم دادگاه حل اختلاف Quanzhou چین، رای تازه ای را صادر کرد که براساس آن سامسونگ موظف می شد مبلغ ۱۱.۶ میلیون دلار را به عنوان خسارت به شاکی پرداخت نماید.

این در حالی است که این دو شرکت طی کنگره‌ جهانی موبایل از دو موبایل تاشو خود با نام‌های میت ایکس و گلکسی فولد معرفی کردند که شباهت فوق العاده‌ای در طرح مفهوم کلی آن با یکدیگر دارند.

سامسونگ و هواوی

هواوی که حالا دیگر جای پای خود را در حوزه گوشی های هوشمند محکم کرده، به دنبال پایین کشیدن سامسونگ از اریکه بزرگترین فروشنده دنیای موبایل است و باید دید رقابت این دو شرکت آسیایی با هم چه سرانجامی خواهد داشت؟ از نظر شما هواوی می‌تواند به سلطنت سامسونگ بر بازار موبایل پایان دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار