کد خبر: ۲۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 26
شاید تا امروز خیلی‌ها نمی‌دانستند که از عمر پیام‌رسان محبوب واتس اپ، یک دهه گذشته است. خوشبختانه سازندگان اپلیکیشن این موضوع را فراموش نکرده‌اند، به همین خاطر تصویر اینفوگرافیکی منتشر کرده‌اند تا عملکرد محصول خود را طی این سال‌ها به نمایش عموم بگذارند.
به گزارش تابناک؛ واتس اپ که این روزها به داشتن بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال در ماه می‌بالد، در سال 2009 برای گوشی‌های آیفون و اندروید منتشر شد. دسامبر همان سال، نخستین آپدیت بزرگ اپلیکیشن از راه رسید: امکان اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو که تا پیش از این تاریخ وجود در اپلیکیشن وجود نداشت. سپس در ژوئن 2010، کاربران این پیام‌رسان قابلیت جدید دیگری دریافت کردند که چیزی نبود جز اشتراک‌گذاری موقعیت جغرافیایی.

فوریه 2011، نوبت به چت گروهی در این پیام‌رسان رسید و تقریبا دو سال دیگر به طول انجامید که ویژگی ارسال پیام‌های صوتی به آن بیاید. اما سال 2014، اتفاق بزرگی افتاد که سرنوشت واتس اپ را برای همیشه تغییر داد.

فیسبوک به عنوان غول شبکه‌های اجتماعی زمان، واتس اپ را به طور کامل به تصاحب خود درآورد. یک سال بعد، نسخه تحت وب پیام‌رسان معرفی شد و در سال 2016 اعلام شد که واتس اپ به آمار خیره‌کننده 1 میلیارد کاربر فعال در ماه دست یافته است.

خصوصیات دیگری مثل رمزنگاری سرتاسری و مکالمات ویدیویی نیز در نوامبر سال 2016 به واتس اپ اضافه شدند. طبق تصویر اینفوگرافیک، دو ویژگی مکالمه گروهی و استیکر آخرین قابلیت‌های مهم واتس اپ هستند که سال گذشته به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند.

در ادامه می‌توانید این تصویر اینفوگرافیک را مشاهده کنید:

واتس اپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار