کد خبر: ۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 23
وزیر امور خارجه ایالات متحده به کشورهایی که از تجهیزات مخابراتی هواوی ر زیرساخت ارتباطی خود استفاده می کنند هشدار داد که باید قید شراکت با آمریکا یا استفاده از اطلاعات سرویس های امنیتی این کشور را بزنند.
به گزارش تابناک؛ «مایک پمپئو» طی مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» با تکرار اتهامات قبلی هواوی در مورد جاسوسی برای دولت چین، از کشورهای همپیمانش در اروپا و نقاط دیگر خواست تهدیدات امنیتی غول چینی را جدی گرفته و از محصولات آنها استفاده نکنند:

ما نمی خواهیم اطلاعات آمریکا را به مخاطره بیندازیم پس با کشورهای مشتری هواوی همکاری نخواهیم کرد. با استفاده از این تجهیزات قادر به اعلام مکان نمایندگی ها یا پایگاه های نظامی نیستیم.

تجهیزات 5G هواوی

به گفته پمپئو آمریکا با استفاده از شبکه گسترده سیستم های جاسوسی خود اطلاعات مربوط به ریسک های امنیتی هواوی را با شرکایش در میان گذاشته است. وی در پاسخ به سوالی در مورد کشورهایی که به درخواست آمریکا پاسخ مثبت نداده اند، تاکید کرد که آنها پس از اطلاع دقیق از خطرات امنیتی تصمیمات لازم را می گیرند.

ظاهرا یکی از کشورها ایتالیا است که پس از هشدارهای پمپئو قصد کنار گذاشتن غول فناوری چین از پروژه پیاده سازی شبکه 5G را دارد. نمایندگان حزب حاکم «لگا» در حال آماده کردن طرحی هستند که از پارلمان می خواهد با استفاده از اختیارات ویژه خود استفاده از تجهیزات صنعتی هواوی را تحریم کند.

این در حالی است که مقامات آلمان زیر بار درخواست های آمریکا نرفته و از اتخاذ تصمیمات اولیه برای صدور مجوز حضور هواوی در مناقصه هایی مربوط به قراردادهای توسعه شبکه 5G این کشور خبر داده اند. از طرف دیگر سازمان‌های امنیتی بریتانیایی هم بر این باورند که می‌توان با اتخاذ راهکار‌هایی ریسک امنیتی تجهیزات شبکه 5G هواوی را کاهش داد.

آمریکایی ها تا کنون به درخواست هواوی برای انتشار عمومی اسناد مربوط به جاسوسی این کشور پاسخ مثبت نداده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار