کد خبر: ۲۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 20
نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) بند الحاقی ۳ به تبصره ۶ را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تابناک؛ در این بند دولت مکلف شده به ازای هر نخ سیگار مبلغ ۵۰ ریال اضافه دریافت و منابع حاصل از آن را به درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

این ماده مغایر اصل ۷۶ قانون برنامه بود که تصویب آن منوط به دو سوم نمایندگان بود که ۱۳۴ رای موافق، ۴۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده به این بند رای دادند. از آنجا که رای اخذ شده از مجلس به اندازه‌ی دو سوم نمایندگان حاضر نبود این ماده به تصویب نرسید سپس طبق آیین نامه حذف این ماده به رای مجلس گذاشته شد که با ۵۵ رای موافق، ۱۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس با حذف آن مخالفت شد لذا مطهری رئیس مجلس گفت که این ماده برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود.

در جریان بررسی این ماده پیشنهادات مختلفی مطرح شد از جمله آنکه به ازای هر نخ سیگار مبلغ ۱۰۰ تومان دریافت شود که این پیشنهاد هم با مخالفت نمایندگان روبرو شد چون تاکید داشتند که نباید قیمت‌ها را افزایش داد .

حتی مصری عضو کمیسیون تلفیق هم با کنایه در پشت تریبون گفت کسی که پراید ۵۰ میلیون تومانی هم سوار می‌شود در زمان ناراحتی می‌خواهد سیگار بکشد.

یکی دیگر از پیشنهادات را محجوب مطرح کرد مبنی بر این که دریافت ۵ تومان به ازای هر نرخ سیگار برای سیگار وارداتی و تولید مشترک باشد که نماینگان با این موضوع هم مخالفت کردند کما این که در خلال مذاکرات مجلس مطهری اعلام کرد که ما تولید مشترک سیگار داریم .

مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز توضیح داد که اگر این میزان برای سیگار واردات دریافت شود برای کارگر داخلی ضرر خواهد داشت.

قرار است که درآمدهای حاصل از این بند در صورت تصویب مجلس به صورت یک دوازدهم به سازمان بهزیستی و سازمان بسیج مستضعفین به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌ی طرح با اولویت پیشگیری و درمان معتادین متجاهر اختصاص یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار