کد خبر: ۲۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 20
بعد از هفته‌ها گمانه زنی روز گذشته دونالد ترامپ بالاخره دستورالعمل چهارم سیاست فضایی آمریکا را در جریان جنشی در کاخ سفید به امضا رساند؛ سندی که نشان می دهد چطور دولت وی می خواهد نیروی فضایی آمریکا را راه اندازی کند.
به گزارش تابناک؛ مایک پنس معاون ترامپ در سخنرانی ماه اوت خود در رابطه با نیروی فضایی آمریکا گفته بود:
درست مانند گذشته ایالات متحده آمریکا با تهدیداتی نوظهور در میدان های نبرد تازه روبرو شده. حالا وقت آن شده تا نیروی فضایی آمریکا کارش را شروع کند.

به دنبال امضای این طرح پنتاگون موظف می شود که شاخه ششم از نیروهای نظامی خود را در زیرگروه نیروی هوایی ایجاد کند و سپس مدیری را در سمت معاون وزیر دفاع در حوزه امور فضایی به استخدام در بیاورد و در ادامه دست به کار ساخت یا خرید تکنولوژی ماهواره ای لازم برای شرکت در ماموریت های جنگی تازه ای شود که بر عهده نیروی فضایی آمریکا قرار خواهند داشت.

نیروی فضایی آمریکا

حکم چهارم امضا شده توسط ترامپ با طرح اولیه ای که او چند ماه پیش ارائه کرده بود و به موجب آن نیروی فضایی به صورت مستقل از نیروی هوایی عمل می کرد فرق دارد.

البته اشاره کنیم که دولت ترامپ برای ایجاد این شاخه نظامی جدید احتمالا موفق به جلب موافقت کنگره و خصوصا مجلس نمایندگان این کشور که تحت کنترل کنگره آن است نخواهد شد. در واقع این مجلس باید با تایید طرح نهایی ترامپ بودجه لازم را به آن تخصیص دهد.

مقدار دقیقه این بودجه نیز هنوز مشخص نشده؛ پیشتر پاتریک شنهن قايم مقام وزیر دفاع آمریکا این بودجه را ۵ میلیارد دلار اعلام کرده بود در حالی که طبق براورد نیروی هوایی آمریکا دست کم به ۱۳ میلیارد دلار برای آغاز به کار این شاخه نظامی نیاز است.

سال گذشته همین موقع بود که ترامپ پیشنهاد ایجاد نیروی فضایی آمریکا را مطرح کرد در صحبتهایش چنین گفت:

بر اساس استراتژی ملی جدید، فضا هم مثل زمین، دریا و هوا یک منطقه نظامی است، بنابرین همانطور که از نیروی دریایی و هوایی برخورداریم، باید نیروی فضایی هم داشته باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار