کد خبر: ۲۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 19
زمانی که پاییز در فربنکس آلاسکا رنگ می‌بازد و زمستان از راه می‌رسد، عکاسی به نام ریوتا کاهیتا به دنبال تصاویر بی‌نظیر دنیای یخی است.

به گزارش تابناک؛ ریوتا کاهیتا (Ryota Kajita)، یک عکاس ژاپنی در مناطق دوردست شمالی آمریکا در شهر فربنکس در آلاسکا اخیرا به دنبال شکار عکس‌هایی منحصر به فرد برای تکمیل مجموعه اشکال یخی خود است. چیزی که او دقیقا به دنبال آن می‌رود، الگوهای یخی است که به اشکال مرداب‌ها، تالاب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های آلاسکا در می‌آیند.

الگوهای منحصر به فرد یخی در آلاسکا

این الگوهای یخی برای ریوتا کاهیتا، نمایانگر تغییرات زیبا و پویای طبیعت هستند.

وی توضیح می‌دهد که این الگوهای یخی بسیار مرموز و شگفت‌انگیز، با ظرافت و زودگذر هستند و به همین علت او را مجذوب خود کرده‌اند. او می‌گوید:

آن‌ها بی‌سر و صدا شکل می‌گیرند، به سرعت دستخوش تغییر می‌شوند و از بین می‌روند؛ برای همین تعداد کمی از آن‌ها را پیدا کردم.

الگوهای منحصر به فرد یخی در آلاسکا

ریوتا کاهیتا حس می‌کند که این عکس‌ها می‌توانند الهام‌بخش یک گفت و گوی حیاتی بین یک فرد و محیط اطراف آن باشند.

رابطه ریوتا کاهیتا با آلاسکا به گذشته‌های دور برمی‌گردد؛ زمانی که وی دانشجوی ارشد هنرهای زیبا در رشته عکاسی دانشگاه فربنکس بود. تاکنون، وی به بیش از ۵۰ دهکده دوردست آلاسکا با هر نوع وسیله حمل و نقل در دسترس از اسنومیبل (خودرویی موتوری برای حرکت در برف) گرفته تا هواپیمای سبک سفر کرده است. تمام این سفرها برای جستجوی مخلوقات کوچک و گذرا بوده است؛ چیزی که ریوتا امیدوار بود بتواند آن را از طریق عکس‌هایش با بقیه به اشتراک بگذارد.

الگوهای منحصر به فرد یخی در آلاسکا

تغییرات طبیعت در این تصویر به نام «حباب‌های یخزده ۵»  متبلور شده است.

این مخلوقات یخی که قطر آن‌ها بین ۲۵ تا ۷۵ سانتی‌متر (۱۰ تا ۳۰ اینچ) است، عموما از حباب‌های یخ‌زده گازهایی چون متان و کربن دی اکسیدی که زیر یخ به دام افتاده‌اند، به وجود می‌آیند. زمانی که آب به دمای انجماد می‌رسد، یخ به آرامی از سطح به سمت پایین شکل می‌گیرد و گازها را دام می‌اندازد. این‌ها حباب‌هایی هستند که در دماهای زیر صفر، الگوهای هندسی منحصر به فردی را خلق می‌کنند؛ درست همان چیزی که کاهیتا به دنبال آن است.

این عکاس با فیلم سیاه و سفید دوربین خود آن‌ها را به تصویر می‌کشد. او در مورد آثار خود اینگونه توضیح می‌دهد:

من نگاتیوها را اسکن و به صورت دیجیتالی در نرم‌افزار فوتوشاپ آن‌ها را ویرایش می‌کنم. با به حداقل رساندن رنگ‌ها، بینندگان می‌توانند بر زیبایی و ظرافت این اشکال و سایه ایجاد شده از یخ شفاف و شبنم منجمد سفید، تمرکز کنند.

الگوهای منحصر به فرد یخی در آلاسکا

ریوتا کاهیتا توضیح می‌دهد که از آنجا که متان یکی از گازهای اصلی است که منجر به گرمایش جهانی می‌شود، عکس گرفتن از این اشکال برای دلایل محیط زیستی نیز حائز اهمیت است.

کاهیتا به لونلی پلنت گفت:

من عادت داشتم بعد از مدرسه به جنگل بروم و مکان‌هایی که محله من را ساخته‌اند را کشف کنم.

وی افزود:

به‌عنوان یک فرد بزرگسال، باید بگویم که عکاسی از یخ در تجربیات دوران کودکی من ریشه دارد. روحیه من، تلاش برای شناخت محیط اطراف در سطحی عمیق‌تر است.

این عکاس ژاپنی امیدوار است که عکس‌هایش الهام‌بخش بینندگان برای احساس ارتباط با طبیعت و ترغیب کنجکاوی آن‌ها در مورد پدیده‌های طبیعی، باشند.

الگوهای منحصر به فرد یخی در آلاسکا

ریوتا کاهیتا به عکاسی از الگوهای یخی مانند «حباب‌های یخزده ۲۱» ادامه می‌دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار