کد خبر: ۲۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 18
مرسدس بنز خودروی فرمول یک جدید خود برای فصل 2019 را با نام W10 معرفی کرده و امیدوار است بتواند با این پیکان نقره‌ای به ششمین قهرمانی متوالی دست پیدا کند. پس از معرفی و انتشار تصاویر این خودروی جدید، رانندگان تیم مرسدس یعنی لوئیس همیلتون و والتری بوتاس با آن در پیست سیلورستون بریتانیا به رانندگی پرداخته و W10 را به نمایش عمومی درآوردند.(مقر تیم فرمول یک مرسدس در شهر براکلی بریتانیا واقع است).
به گزارش تابناک؛ مرسدس از اواخر سال 2017 کار بر روی توسعهٔ W10 را آغاز کرد. به گفتهٔ رئیس بخش فنی تیم مرسدس آقای «جیمز آلیسون»، در این خودرو تمرکز تیم روی از بین بردن نقاط ضعف خودروی فصل قبلی یعنی W09 بدون قربانی کردن توانایی‌های آن بوده است. این در حالی است که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات W09 از بین بردن سریع لاستیک‌ها بود.

آقای آلیسون دراین‌باره گفته است:

بهبود هندلینگ پیشرفت بزرگی در W09 نسبت به W08 بود و ما با آن موفق به رقابت در پیست‌هایی شدیم که طی سال‌های قبل در آن‌ها مشکل داشتیم اما بااین‌حال هنوز هم عملکرد این خودرو در حفظ لاستیک‌های عقب به‌خوبی رقبا نبود. به همین دلیل ما در W10 روی تعلیق و ویژگی‌های آئرودینامیکی سخت کار کرده‌ایم تا خودرویی بسازیم که با ملایمت بیشتری با لاستیک‌ها رفتار کند. هرچند فاصلهٔ محوری و معماری کلی W10 با W09 یکسان است اما تغییرات قابل‌توجهی در آن صورت گرفته تا عملکرد آن بهبود یابد.

رئیس تیم فرمول یک مرسدس آقای «توتو ولف» نیز گفته است که مقررات آئرودینامیکی جدید فرمول یک برای فصل 2019، رقابت را بسیار دشوار کرده است. او در این رابطه گفته است:

فصل 2019 برای همهٔ ما یک چالش جدید است زیرا مقررات تا حد قابل‌ملاحظه‌ای تغییر کرده‌اند؛ بنابراین ما باید از ابتدا شروع کنیم و مجبوریم خودمان را در برابر انتظاراتمان و همین‌طور رقبا مجدداً اثبات کنیم. هیچ امتیازی از فصل قبلی به فصل جدید آورده نمی‌شود و ما از صفر شروع می‌کنیم. به همین دلیل من شخصاً بسیار مشتاق دیدن عملکرد تیم‌ها در فصل جدید هستم تا ببینم آیا ما می‌توانیم همچنان موقعیت خود به‌عنوان قهرمان جهان را در برابر آن‌ها حفظ کنیم یا نه. با تغییر مقررات فصل جدید، هر تیمی می‌تواند خطرناک باشد و ما همهٔ آن‌ها را تهدیدی بالقوه تلقی می‌کنیم.

در بخش راننده‌ها، لوئیس همیلتون که سال قبل در یازده گرند پری به پیروزی رسید، همچنان رانندهٔ اصلی تیم مرسدس خواهد بود و قراردادی دوساله با این تیم منعقد کرده است. وی که تاکنون چهار قهرمانی در تیم مرسدس داشته است، آمادهٔ حمله در سال 2019 است زیرا قصد دارد بعد از مایکل شوماخر، با شش قهرمانی به پرافتخارترین رانندهٔ فرمول یک تبدیل شود (همیلتون پیش از حضور در تیم مرسدس، در سال 2008 در تیم مک‌لارن-مرسدس به اولین قهرمانی خود دست پیدا کرد). لوئیس همیلتون در رابطه با فصل 2019 رقابت‌های فرمول یک گفته است:

2018 سالی عالی بود اما من احساس می‌کنم 2019 می‌تواند حتی از این هم بهتر باشد. من می‌خواهم ادامه دهم و بیشتر به دست بیاورم. من آمادهٔ حمله هستم.

والتری بوتاس نیز همچنان برای سومین سال متوالی با مرسدس همکاری خواهد کرد ولی آیندهٔ وی در این تیم مشخص نیست زیرا در فصل 2018 حتی در یک گرند پری هم به پیروزی دست پیدا نکرد. بوتاس در این رابطه اظهار داشته است:

من امسال به‌طورجدی تلاش خواهم کرد. در برخی گرند پری‌های فصل 2018 انتقادات شدیدی به من وارد شد اما این انتقادات برای من نتیجهٔ واقعاً مثبتی داشت زیرا به من انگیزه و نیروی بیشتری بخشید.

توتو ولف در مورد راننده‌های تیم گفته است:

پس از پایان فصل 2018، لوئیس مدتی به سفر رفت و هنگامی‌که ما او را پس از تعطیلات زمستانی ملاقات کردیم کاملاً تجدیدقوا کرده بود. او بشدت گرسنهٔ رقابت است و می‌خواهد مسابقات را دوباره شروع کند.

والتری نیز پس از فصل 2018 توانسته خود را بازنشانی کند. او می‌داند که برای موفقیت از حمایت کامل تیم برخوردار است و کاملاً مشتاق است که به خودروی خود بازگردد و به منتقدانش نشان دهد که چه‌کارهایی می‌تواند انجام دهد. من واقعاً منتظر رقابتی قوی میان این دو نفر هستم. رقابت سختی بین یکدیگر و نبردی دشوارتر با رقبا.

مرسدس، استبان اوکُن را هم به‌عنوان رانندهٔ ذخیرهٔ تیم در فصل 2019 انتخاب کرده است.

هرچند W10 با مقررات آئرودینامیکی جدید سازگار و چندین کیلوگرم از وزن آن کاسته شده اما همان‌طور که اشاره شد، فاصلهٔ محوری آن نسبت به W09 تغییری نکرده است. همچنین طرح رنگ‌آمیزی این خودرو نیز همچنان مثل قبل با رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و سبز است اما گرافیک کاملاً جدیدی دارد. پیش از آغاز فصل 2019 رقابت‌های فرمول یک در ماه مارس، پیش آزمایش‌های W10 در بارسلونا انجام خواهد گرفت تا کاملاً برای رقابت‌های اصلی آماده شود. تیم مرسدس فصل جدید را با یک هدف آغاز می‌کند که آن تبدیل شدن به اولین تیم در تاریخ فرمول یک با شش قهرمانی هم در بخش راننده‌ها و هم در بخش سازندگان است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار