تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 17

به گزارش تابناک؛ ناسا قصد دارد دستگاه منحصر بفردی را به عنوان هدیه سال نو به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. این دستگاه که Refabricator یا بازسازی کننده نام دارد، در واقع یک پرینتر سه بعدی بازیافتی است که می‌تواند پلاستیک قابل بازیافت را به متریال پرینت سه بعدی تبدیل کند و بدین شکل با استفاده از آنها تجهیزات جدیدی خلق نماید. بدین ترتیب بازیافت پلاستیک در فضا ممکن می‌شود.

بازیافت پلاستیک

Niki Werkheiser، مدیر تولیدات داخل فضای مرکز پرواز فضایی مارشال واقع در شهر هانتسویل ایالت آلاباما باور دارد Refabricator یا بازسازی کننده، نمونه کامل گجتی است که می‌تواند ساختار پایداری برای بازیافت و تولید دوباره از ضایعات پلاستیکی خلق کند. بدین ترتیب فضانوردان می‌توانند در ماموریت‌های طولانی از بازیافت پلاستیک بهره ببرند و وسایل جدیدی خلق کنند.

این پرینتر سه بعدی بازیافتی توسط شرکت Tethers Unlimited ساخته شده که یک کمپانی خصوصی فعال در حوزه‌ی هوافضا واقع در سیاتل محسوب می‌شود. ناسا سرمایه لازم برای تولید این دستگاه را فراهم کرده و ساخت Refabricator در واقع نتیجه برنامه‌ی تحقیقات نوآورانه‌ی کسب و کار کوچک‌ این آژانس فضایی به شمار می‌رود.

بازیافت پلاستیک

البته این دستگاه هنوز راهکاری آزمایشی است و قرار است کارایی آن در ایستگاه فضایی بین المللی تست شود. بدین ترتیب ساکنین این ایستگاه می‌توانند از Refabricator برای دور ریختن تجهیزات پلاستیکی استفاده کنند و مواد مورد نیاز برای تولید وسایل دیگر را فراهم کنند.

گجت Tethers Unlimited ابعادی به اندازه‌ی یک یخچال کوچک دارد و از فرآیندی به نام Positrusion برای بازیافت استفاده می‌کند. سیستم Positrusion در واقع، قطعات پلاستیکی را آب می‌کند و سپس متریال موجود را به یک پرینتر سه بعدی پیشرفته انتقال می‌دهد.

پس از آن پرینتر سه بعدی تعبیه شده در Refabricator، وظیفه تولید وسایل جدید از پلاستیک بازیافت شده را بر عهده خواهد داشت. این دستگاه می‌تواند در ماموریت‌های طولانی مدت به کمک ساکنین ایستگاه فضایی بیاید. تصور کنید آنها هر لحظه می‌توانند از گجت‌های مصرفی یا بلا استفاده پلاستیکی خود استفاده کنند و محصولات جدیدی بیافرینند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار