کد خبر: ۲۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 14
با انتشار آمار جدید از وضعیت مطلوب نرخ تورم در آمریکا، ارزش دلار در برابر همتایانش تقویت شد.

به گزارش تابناک؛ به نقل از رویترز، وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد که شاخص بهای مصرف‌کننده این کشور در ماه ژانویه برای سومین ماه متوالی بدون تغییر باقی مانده است. همچنین نرخ تورم آمریکا با توجه به کاهش بهای بنزین در سطح پایین باقی مانده است.

انتشار این آمار در معاملات امروز باعث تقویت انتظارات از اتخاذ سیاست انقباضی توسط بانک مرکزی آمریکا شد و ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش تقویت شد.

جین فولی، استراتژیست ارزی روبو بانک گفت: شواهد متعدد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رشد اقتصاد جهانی رو به کاهش است و باید انتظار پایان جنگ تجاری چین و آمریکا را داشته باشیم. با این حال هنوز راه زیادی برای رفتن باقی مانده است.

در معاملات امروز شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱۶ درصد افزایش در سطح ۹۶.۸۶۳ واحد قرار گرفت.

هر یورو به ۱.۱۳ دلار کاهش یافت. کرون سوئد و دلار نیوزلند تنها ارزهای مهمی بودند که ارزش آنها در برابر دلار تقویت شد؛ به گونه‌ای که هر دلار نیوزلند با ۱.۳۷ درصد افزایش به ازای ۰.۶۸۳ دلار مبادله شد و هر دلار به ۹.۲۱۵ کرون سوئد رسید که در مقایسه با روز قبل نشان دهنده ۰.۴۸ درصد کاهش قیمت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار