کد خبر: ۲۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 14
بیل گیتس و همسرش ملیندا هرسال نامه ای را به بشریت می نویسند و در آن به موضوعاتی اشاره میکنند که میتوانند باعث نگرانی، خوشحالی یا شگفتی شوند. موضوعات پرداخته شده در این نامه ها از تجربیات آنها در مواجهه با فقر، بیماری، تغییرات اقلیمی و دیگر مشکلات گرفته می شود.
به گزارش تابناک؛ بیل گیتس هم اکنون در تلاش است از طریق برنامه هایی که بودجه شان توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس و همچنین صندوق سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری Breakthrough Energy Ventures تامین شده (که افرادی نظیر جف بزوس، ریچارد برنسون، جک ما و مگ وایتمن در آن عضویت دارند) با تغییرات اقلیمی مقابله کند.

به گفته گیتس این صندوق در نظر دارد روی استارتاپ هایی سرمایه گذاری کند که به تعبیرش برای رفع «چالش های بزرگ» تلاش می کنند و عبارتند از:

  • کشاورزی
  • ساخت و ساز
  • الکتریسیته
  • تولید
  • و حمل و نقل.

گیتس در نامه خود مدعی شده پیشرفت های امیدوارکننده در رابطه با منابع تجدیدپذیر انرژی الکتریسیته رخ داده است. با این حال اما او در نامه اش به دو حوزه مهم اشاره کرده که به ترتیب ۲۱ و ۲۴ درصد از میزان تصاعدات گازهای گلخانه ای به آنها مربوط می گردد اما توجه چندانی از سوی بشر امروز دریافت نکرده اند: تولید مصالح ساختمانی و کشاورزی.

تولید مصالح ساختمانی نظیر فولاد و سیمان نیازمند حجم بالایی از سوخت های فسیلی و انجام فرایندهایی است که باعث سوختن کربن می شوند.

گیتس می گوید تا سال ۲۰۶۰ میزان ساخت و ساز در دنیا دوبرابر می شود و مثل این می ماند که برای مدت ۴۰ سال هر ماه یک نیویورک جدید در گوشه و کنار دنیا بنا شود.

۲۴ درصد از حجم گازهای گلخانه ای دنیا توسط بخش کشاورزی تولید می شود

او معتقد است که بشر برای جلوگیری از وخامت پیدا کردن اوضاع باید هرچه سریع تر راهی پیدا کند. کشاورزی از دیگر عوامل اصلی تولید گازهای گلخانه ایست. تصویر گاوهایی که روی تپه های سبز در حال چرا هستند شاید در نظرتان زیبا بیاید اما آنطور که گیتس می گوید گاز معده و اروغ آنها حجم بالایی از متان را وارد جو می کند.

یکی از چیزهای عجیبی که باور نمی کردم هیچگاه در موردش مطلب بنویسم نفخ شکم گاوها است.

البته او ابدا از ممنوعیت چرای حیوانات اهلی حرف نمی زند یا نمی گوید که بشر باید ساخت و ساز یا حمل و نقل را متوقف کند و صرفا حرفش این است که بشر باید روی راهکارهای بیشتری برای جلوگیری از وخامت یافتن تغییرات اقلیمی کار کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار