کد خبر: ۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 02
پلیس برزیل اقدام به دستگیری قائم مقام شبکه اجتماعی فیسبوک در آمریکای لاتین کرد. «دیگو ژودان» - Diego Dzodan – با ملیت آرژانتینی به دلیل سرباز زدن از در اختیار گذاشتن برخی اطلاعات نرم افزار واتس‌اپ به دادگاه به بازداشت پلیس برزیل در آمده است.

پلیس برزیل اقدام به دستگیری قائم مقام شبکه اجتماعی فیسبوک در آمریکای لاتین کرد. «دیگو ژودان» -
Diego Dzodan – با ملیت آرژانتینی به دلیل سر باز زدن از در اختیار گذاشتن برخی اطلاعات نرم افزار واتس‌اپ به دادگاه به بازداشت پلیس برزیل در آمده است.

دستگیری وی در این خصوص مربوط به درخواست های مکرر دادگاهی در برزیل برای دسترسی به اطلاعات لازم در خصوص یک پرونده قاچاق مواد مخدر بوده است. فیسبوک در واکنش به این اتفاق، دستگیری ژودان را یک اقدام افراطی و نا متناسب عنوان کرده است.

این در حالی است که دستور بازداشت ژودان از سوی یک قاضی در منطقه شمال شرقی ایالت «سرجیپ» صادر شده است. وی روز گذشته در حال ترک منزل خود در منطقه ویژه ای در سائوپائولو دستگیر و بازداشت شد.

در همین حال قاضی «مارسل مایا مونتالوائو» پیش از این دو بار حکم جزایی علیه فیسبوک و به خاطر عدم در اختیار قرار دادن اطلاعات نرم افزار واتس اپ صادر کرده بود. وی در باره دستور بازداشت ژودان گفته است: اطلاعات درخواستی برای تحقیقات و بررسی های سری قضایی که شامل جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر میشود، لازم و ضروری است.

شرکت فیسبوک در بیانیه ای که به همین منظور منتشر کرده است با محکوم کردن اقدام مراجع قضایی برزیل در این رابطه عنوان کرده است: شرکت فیسبوک همواره برای بررسی درخواست های احتمالی مقامات و نهادهای برزیل در دسترس بوده و خواهد بود.

این اتفاق در حالی رخ داده است که پیش از این مقامات برزیل در یک اقدام علیه فیسبوک، سرویس رایگان Internet.org را در این کشور ممنوع کردند و در ماه سپتامبر سال گذشته نیز یک قاضی دستور تعلیق استفاده از واتس اپ را به مدت 48 ساعت صادر کرد.

هنوز مشخص نیست که هدف مراجع قضایی برزیل از دستگیری و بازداشت ژودان دقیقا چه است و آیا این اقدام تنها برای تحت فشار قرار دادن شرکت فیسبوک بوده و یا اقدامات قضایی دیگری در پی آن به دنبال خواهد آمد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار