کد خبر: ۲۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 13
ایالات‌متحده به کشور شاسی‌بلندها تبدیل شده است و این واقعیتی است که نمی‌توان آن‌را انکار کرد. به همین دلیل، فورد تصمیم گرفته تولید تمامی محصولات سواری خود در این کشور را خاتمه داده و در آینده موستانگ تنها محصول سواری سبد محصولات فورد در ایالات‌متحده خواهد بود.
به گزارش تابناک؛ هرچند این موضوع می‌تواند برای بسیاری آزاردهنده باشد، اما این چیزی است که اکثر خریداران می‌خواهند و مطمئناً شرکت‌ها هم به سمتی حرکت می‌کنند که سود و پول بیشتری برای آن‌ها داشته باشد.

این رویه اما صرفاً محدود به بازار ایالات‌متحده نیست و فروش شاسی‌بلندها در سال 2018 در اروپا نیز با افزایش مواجه شده است به‌گونه‌ای که 35 درصد از کل خودروهای فروخته شده در اروپا را شاسی‌بلندها تشکیل داده‌اند. بااین‌حال، به گزارش اتوموتیو نیوز، از این رویهٔ بازار منفعتی نصیب فورد نشده زیرا بازوی اروپایی این شرکت به دلیل محصولات قدیمی و سنتی خود با زیان مواجه شده است. به همین دلیل، فورد اروپا نیز تصمیم گرفته تمرکز خود بر روی وسایل تجاری و شاسی‌بلندها را بیشتر کند تا سبد محصولات سودآورتری داشته باشد.

هم‌اکنون محصولات تجاری و شاسی‌بلندهای فورد در اروپا باید نوسازی بزرگی را تجربه کنند زیرا از کل فروش خودروهای بخش اروپایی فورد، تنها 27 درصد را شاسی‌بلندها به خود اختصاص داده‌اند. کراس‌اوور کوگا که دوقلوی اروپایی اسکیپ است، با فروش 153,542 دستگاه در سال 2018، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند فورد اروپا محسوب می‌شود. در رتبهٔ بعدی، مدل اکواسپرت قرار دارد که با فروش 11,856 دستگاه، 78 درصد افزایش فروش را نسبت به سال 2017 تجربه کرده است؛ اما کراس‌اوور میان سایز اج در سال 2018 در اروپا تنها 9,527 دستگاه فروش داشته که 41 درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

اما همان‌طور که گفته شد، کراس‌اوورهای فورد اروپا در سال 2019 نوسازی کلی را تجربه خواهند کرد. اواخر امسال نسل جدید اکواسپرت به بازار خواهد آمد و سپس نسل جدید کوگا نیز کمی بعد از عرضهٔ نسل جدید اسکیپ در بازار ایالات‌متحده، راهی بازار اروپا خواهد شد. همچنین گفته شده نسخهٔ هفت‌نفرهٔ کوگا هم به سبد محصولات فورد اروپا اضافه و جایگزین اج خواهد شد؛ بنابراین در آینده‌ای نه‌چندان دور، اج به دلیل فروش پایین از بازار اروپا کنار خواهد رفت. علاوه بر این، رئیس فورد اروپا آقای «استیون آرمسترانگ» گفته است امسال یک نام دیگر هم به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار