کد خبر: ۲۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 13
نخست وزیر انگلیس معتقد است، می‌تواند به توافقی بر سر خروج کشور خود از اتحادیه اروپا دست یابد که پارلمان نیز از آن حمایت کند و در نهایت انگلیس روز ۲۹ مارس (۹ فروردین) از این اتحادیه خارج شود.

به گزارش تابناک؛ ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس که در پارلمان انگلیس سخنرانی می‌کرد تا نمایندگان را در جریان مذاکرات خود با اتحادیه اروپا قرار دهد، بار دیگر درخواست حزب کارگر برای تشکیل یک اتحادیه گمرکی را رد کرد.

حزب کارگر با طرح تشکیل اتحادیه گمرکی با اروپا تلاش می‌کند تا راه حلی برای مسأله برقراری یک مرز محکم میان ایرلند شمالی و جنوبی را حل کند؛ امری که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ضرورت می‌یابد زیرا ایرلند جنوبی همچنان عضو این اتحادیه است.

ترزا می گفت: مذاکرات در مرحله‌ای بسیار حساس قرار دارد و ما باید تمام تمرکزمان را حفظ کنیم که هم بریگزیت به موقع انجام شود و هم تغییراتی که این مجلس خواهان آن است انجام شود.

وی افزود: برای رسیدن به تغییرات ما نیاز به پشتیبانی داریم. من معتقدم با حمایت از حقوق کارگران و بهبود حفاظت‌های محیط زیستی و با افزایش نقش پارلمان در مرحله بعدی مذاکرات، می‌توانیم به توافقی دست یابیم که این مجلس از آن حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طرح پیشین دولت ترزا می برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ماه گذشته در پارلمان این کشور با مانعی سخت مواجه شد و به شکست انجامید. ۴۳۲ نماینده مجلس عوام به این طرح رأی منفی دادند تا بدترین شکست یک نخست وزیر انگلیس در صد سال گذشته رقم بخورد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار